Vraag

depressive

  • 8 April 2024
  • 13 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

HAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
mijn god wat ben ik hier al lang niet meer geweest!
maar ben nu wel met een niet leuke reden terug….

sinds november vorig jaar voel ik me steeds slechter en slechter (Onder andere door scheidingen en overleden familie) sinds een maand ben ik mezelf gaan snijden. 
Maar sinds ik denk een week of 2 denk ik er elke dag aan om mijn leven te beëindigen
en soms… doe ik dat ook bijna 
ik ben erg bang dat ik mijn ouders verdrietig maak als ik mijn leven eindig, maar ik kan het niet meer aan
HELP

GROETJESSSSS

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @Jippiieeee

Echt klote dat je zo voelt! Je verdient het veel beter!!:) Ik weet niet of je mij nog herkent maar ik jou wel;). Ik wist nog toen ik net begon met het forum vond ik het zo eng om een reactie achter te laten maar jij hielp mij! Het was super lief van je!

Zelfmoord is nooit de oplossing! En het is ook een definitieve beslissing, dus als je het doet kan je het niet meer terugdraaien… Je hebt nog een hele leven voor je met super mooie kansen! Ik weet zeker dat ooit alles weer beter gaat! Ik meen het echt! :) Ja, het is nu heel moeilijk, maar jij bent er sterk genoeg voor!

Het is zo zonde om jezelf pijn te doen! Ook al snap ik wel waarom dat vandaan kom, want ja het leven bestaat eenmaal uit ups en downs, maar ik geloof dat je later zo blij zult zijn dat je nu doorgezet hebt! <3
 

Be strong, lieve @Jippiieeee ! 
Liefs xxx Banaantjeee <333

Reputatie 3
Badge

Hey Jip,

ik snap je probleem en ik wil je graag helpen. Ik ben Otis, 14 jaar en heb best wel veel kennis op dit vak zeg maar.  Ik snap dat je het zwaar hebt, maar bedenk bij jezelf. Is dit echt een reden om je leven te eindigen? Het klinkt misschien een beetje gemeen, maar zo is het niet bedoeld. Je moet bedenken dat in het leven er altijd dieptepunten zitten. En het gaat erom dat je strijd voor je toekomst. Er is geen manier om te verliezen in het leven behalve als je opgeeft. 

Als je het echt niet meer aan kan of je denkt weer zelfmoordneigingen te voelen. Praat met iemand, desnoods praat met mij. Maar geef alsjeblieft niet op. Dat is het m niet waard. 

“na de regen komt zonneschijn”. het klinkt heel ordinair maar het klopt wel. Je moet zware tijden hebben om de goede echt te kunnen leven. Het punt is, hoe erg het ook wordt. Hoe zwaar het leven het voor je maakt, het komt altijd goed. Als je wilt praten ben ik hier. Je familie is er, je vrienden zijn er. Ik hoop dat ik je kon helpen, ik ben zelf nieuw op de kindertelefoon en wil graag mensen helpen. Ik hoop dat het gelukt is, als er iets is, please app iemand. Praat met iemand.

 

GROETJESSSS, OTIS

Reputatie 7
Badge +4

@Banaantjeeee JA TUURLIJK KEN IK JE NOG😁
ja jij hielp me ook heel goed en nu ook weer
dankjewel voor deze reactie ;)

Reputatie 7
Badge +4

@Otis_Otio ja ik snap wat je zegt, maar omdat ik vandaag al 3(!)x gedaan heb is t best heftig denk ik

Reputatie 7
Badge +4

@Banaantjeeee en @Otis_Otio even nog een toevoeging, ik ga volgende week wel naar een psychologe . Dus k hoop dat dat helpt

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Welkom terug hoor! Ik heb niet veel wijsheid bij te voegen bij wat de anderen al zeggen maar ik wil wel jou veel sterkte wensen. En wat goed dat je naar de psychologe gaat! Heel veel succes daarmee en je kunt het! Ik sluit me bij de anderen aan! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

@Banaantjeeee , @Tover01 en @Otis_Otio (mss sorry voor de tags) maar vandaag ben ik weg van huis gelopen omdat ik mijn vader niet meer aankon, heeft iemand tips om '’veilig'’ thuis te komen?

@Jippiieeee 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +4

zoals ik in mijn vorige topic al zei, doe ik aan sh en ben ik suicidiaal.
nu worden mijn ouders steeds erger en wil ik echt van mn huis weg, weet iemand hoe ik dit kan doen want IK KAN HET NIET MEER

gr. jippie

Reputatie 3
Badge

@Jippiieeee 

als je nog niet naar huis wilt kan je eventueel naar een vriend toe om daar te blijven. Dan zou je eventueel met die vriend of z’n ouders overleggen wat je het beste kan doen. Ik zelf heb hier niet veel ervaring mee maar wat je kan doen is eventueel bellen met je moeder, kijken of die iets weet.

ik hoop dat ik je kon helpen, sterkte.

 

liefs, otis

Reputatie 7
Badge +4

@Jippiieeee

als je nog niet naar huis wilt kan je eventueel naar een vriend toe om daar te blijven.
heb k niet 

Dan zou je eventueel met die vriend of z’n ouders overleggen wat je het beste kan doen. Ik zelf heb hier niet veel ervaring mee maar wat je kan doen is eventueel bellen met je moeder, kijken of die iets weet.
mijn hele ouders zjn juist het probleem

ik hoop dat ik je kon helpen, sterkte.

 

liefs, otis

 

Reputatie 7
Badge +7

Heyy lieve @Jippiieeee

Sorry dat ik zo laat pas reageer! Ik zat op school…

Ben je nu veilig? Ik hoop dat het goed gaat met je! Is er misschien een familielid of een vriend waar je naartoe kan gaan? 
 

Be strong!! <3 💪

Liefs xxx Banaantjeee <33

Reputatie 7
Badge +4

@Banaantjeeee mnu dat je zo laat reageert 
ik wil echt weglopen maar dat kan ik gewoon niet

Reageer