Vraag

depressieve vriendin wat kan ik doen?

  • 15 August 2019
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik ben een jongen van 13 jaar en heb een vriendin die ook 13 is (geen relatie). We kennen elkaar pas een paar maanden maar zijn wel beste vrienden in die tijd heeft ze mij ook een paar geheimen verteld over dat haar moeder depressief is en ze daar zelf ook depressief van is geworden. Ik haat een jaar geleden hetzelfde probleem alleen was mijn moeder niet depressief. Ik zelf heb het nooit aan iemand verteld en ben er vanaf gekomen door mezelf af te sluiten van de buitenwereld. Sindsdien gaat het wel beter met haar en ze lijkt ook wat vrolijker alleen ben ik er laatst achter gekomen dat ze ook bijna zelfmoord heeft gepleegd. Ik wil haar graag opvrolijken alleen ik weet niet hoe. Iemand tips?

groeten van mij

2 reacties

Op internet zijn er een paar sites die je kunnen helpen om om te gaan met een naaste die depressie heeft.

Neem bijvoorbeeld deze: https://www.omgaanmetdepressie.nl/iemand-steunen

Ik stel me voor dat jijzelf ook minder gelukkig wordt, als je hoort dat ze bijna zelfmoord heeft gepleegd. misschien vind je het wel frustrerend? Vroeger had ik een vriend, die ook depressief was. Hij was jonger dan ik, maar ikzelf was nóg te jong om te begrijpen wat er aan hem leed. Ik begreep het niet en vond het frustrerend en dacht dat hij zich aanstelde. Onze vriendschap eindigde langzaam, en ik spreek hem bijna nooit meer. Ik zie hem zelfs nooit meer.

Gelukkig is dat bij jou anders.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Op internet zijn er een paar sites die je kunnen helpen om om te gaan met een naaste die depressie heeft.

Neem bijvoorbeeld deze: https://www.omgaanmetdepressie.nl/iemand-steunen

Ik stel me voor dat jijzelf ook minder gelukkig wordt, als je hoort dat ze bijna zelfmoord heeft gepleegd. misschien vind je het wel frustrerend? Vroeger had ik een vriend, die ook depressief was. Hij was jonger dan ik, maar ikzelf was nóg te jong om te begrijpen wat er aan hem leed. Ik begreep het niet en vond het frustrerend en dacht dat hij zich aanstelde. Onze vriendschap eindigde langzaam, en ik spreek hem bijna nooit meer. Ik zie hem zelfs nooit meer.

Gelukkig is dat bij jou anders.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

Bedankt

Reageer