Vraag

depressieve vriendin

  • 28 March 2024
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Haai allemaal, 

Het was eigenlijk niet mn plan hier zelf een topic te openen, maar ik heb echt hulp nodig, en mn vrienden en familie kan ik het niet vertellen. 
 

Het zit zo: ik heb een hele lieve en leuke vriendin (ik ben zelf ook een meisje). We kennen elkaar al langer dan een jaar, en hebben elkaar online ontmoet. Sinds afgelopen mei hebben we een relatie, waar we niks over tegen onze families kunnen zeggen aangezien die homofobisch  zijn. 
 

sinds ongeveer november gaat het steeds slechter met mn vriendin, ik weet dat ze zichzelf snijd, brand, uithongert en hele donkere gedachten heeft. Het begon “niet zo erg” maar de afgelopen 2 weken heeft ze me gezegd dat ze gewoon dood wil. Ze heeft veel vrienden verloren en haar ouders nemen haar totaal niet serieus. Ik ben zo hulpeloos, ik weet niet wat ik kan doen, terwijl ik haar zo graag wil helpen.. Ik vroeg me af of iemand tips heeft, om haar te helpen..?

 

dankjewel alvast ❤️


1 reactie

Als het uit de hand loopt, moet je wel echt naar ouders/ andere vertrouwenspersoon gaan. 

Nu voor de tips:

Vraag regelmatig hoe het met haar gaat. 
laat merken dat je heel veel om haar geeft.

Kom erachter waar haar gevoelens vandaan komen en probeer ze te begrijpen. Je kan bewijzen dat deze gevoelens niet terecht zijn (bijvoorbeeld; ik haat mezelf want niemand vind mij aardig, ‘maar ik vind jou toch aardig?) dit moet je wel doen als het duidelijk is dat zij dit nodig heeft, soms is het ook gewoon fijn om een uitlaatklep te hebben. Dit haalt natuurlijk niet per se het gevoel weg, maar laat de persoon wel dingen in een beter perspectief zien.
 

Toch is het belangrijk dat je vriendin er zelf voor kiest beter te worden, jij kan een hand uitsteken, maar zij moet die wel vastpakken. Jij kan haar verdriet niet voor haar dragen, daar word jij ook alleen maar ongelukkig van. Daarom raad ik toch aan naar een vertrouwenspersoon te gaan die jullie kan helpen, hoe moeilijk dat ook is met je homofobe familie en dat de relatie online is.

 

 

Reageer