Depressieve vriendin

  • 13 July 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Hoihoi

Mijn beste vriendin is depressief en heeft anxiety en ik weet niet wat ik moet doen. Ze snijd zichzelf nog niet maar schuurt wek met een schaar over haar benen heen dusja. Ik weet niet wat ik voor haar kan doen zodat ze niet verder gaat ermee….

 

Groetjes

Just Me


2 reacties

Badge

Hey, je zou het er eventueel met haar over kunnen hebben of eventueel haar ouders kunnen vertellen wat er aan de hand is. Meestal is het beter om juist het gesprek aan te gaan dan het af te wachten. En als haar ouders er vanaf weten, kunnen zij hier ook om denken en voor haar zorgen en het gesprek aan gaan.

Groet.

Hoi

 

Je bent bezorgd om een vriendin van je. Deze vriendin zit allesbehalve goed in haar vel.

 

Zoals emo sandwich dude voorstelde, zou je je zorgen met iemand kunnen delen. Vrees je namelijk dat je vriendin zichzelf zal kwetsen, is het van belang om hulp in te schakelen. Bespreek eventueel vooraf met deze vriendin dat het je nuttig lijkt om hulp in te schakelen. Wie weet is ze dan zelf bereid om de stap naar hulp te zetten. 

 

Verergert de situatie met je vriendin, ga je dus best naar iemand toe. Dat kan iemand op school of een volwassene uit haar omgeving zijn. Het zou kunnen dat je vriendin het eerst niet zal appreciëren dat jij voor haar hulp hebt gezocht, maar op lange termijn lijkt me dit het beste. Liever een boze dan een gekwetste vriendin, zou ik denken. 

 

Houd jezelf maar goed in de gaten. Situaties als deze kunnen best op je wegen. Ga na of je zelf niet te veel lijdt onder de ongelukkige gevoelens van je vriendin, en zo ja, neem dan genoeg “pauze” en tijd voor jezelf. Het is niet de bedoeling dat jij er mee onderdoor gaat. 

 

Gr. Kenshin

Reageer