Hoihoi.
ik heb dus een hele leuke vriendengroep. iedereen is (kuch kuch) aardig tegen elkaar. het is in whatsapp een community. deze groepen zijn er: (…….)
(als je niet weet wat venting is, het is je gevoelens eruit laten). er zijn hier vaak ruzies of mensen die zeggen dat ze iets ergs hebben meegemaakt. alles was helemaal prima tot er een paar mensen aankwamen die zichzelf snijden. ze deelden fotos, staken mensen aan en nu heb ik een hele vriendenkring is die aan depressieviteit, zelfmoordgedachtes en snijden doen. ik deed ook een korte tijd snijden (2 maanden clean, yay) maar ik ben er nu dus vanaf. mijn beste vriendinnen en mijn vriendje doen het ook. laatst was een vriending naar mij toegerend opdat ze werd geslagen door haar moeder, heeft haar vriendinnetje iets gevaarlijks bij zichzelf gedaan en mijn vriendje ook. ( manieren van zelfbeschadiging/ zelfmoordmethoden weggehaald omdat dit voor anderen choquerend of triggerend kan zijn )
ik ben nu een soort van iedereens therapeut maar ik kan het echt niet meer aan. Iemand word please MIJN therapeut. :(
Baibai..
Namen van WhatsApp groepen verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. regel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.
Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:
- Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.
- Namen van WhatsApp groepen kunnen herkenbaar zijn.
Anne - De Kindertelefoon