Vraag

depressieve gevoelens

  • 28 June 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heey,

ik zit al best wel een lange tijd met veel depressieve gevoelens. Ik voel me de hele tijd somber/verdrietig, zonder dat ik er een reden voor heb. Ook heb ik soms zelfmoordgedachtes, maar ik weet eigenlijk niet waarom. Ik heb gewoon een dak boven mijn hoofd, kleren en voedsel. Maar toch voel ik me zo.  Ik heb veel stress van school want ik moet natuurlijk wel goede cijfers halen, alleen ik heb echt geen motivatie voor school en soms lukt het me gewoon niet meer om te leren. Ik ben wel blij dat het bijna zomervakantie is, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik weet niet eens waarom, ik heb juist veel dingen om naar uit te kijken. Ik voel me de hele tijd waardeloos, eenzaam en het voelt alsof iedereen me haat en iedereen gewoon doet alsof ze me mogen. 

Ik durf eigenlijk niet naar iemand toe te gaan (in ieder geval niet mijn ouders, een vriendin of iemand van school), dus ik heb het idee dat ik er helemaal alleen voor sta. Heeft iemand misschien tips? 

bedankt voor het lezen <3


4 reacties

Hey,

Alleen sta je er sowieso niet voor, want je hebt nog forummers die je willen helpen!

Praten helpt meestal wel. Begrijp ook wel dat je het niet wilt, maar soms moet je dingen doen die niet fijn zijn, zodat het daarna beter gaat. 

Je kan ook contact opnemen met 113 (heb ik zelf een hekel aan, maar toch) Deze!!!

Adios!

Reputatie 4
Badge +2

Hoi just.a.random.person,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Veel sterkte!

Groetjes,

Karin

Reputatie 2
Badge

ik heb dit ook gehad/nog steeds als ik zelfmoord gedachtes heb dan maak ik er een gedicht over (als je geen gedichten kan/wil schrijven kan je het ook in een schrift schrijven) en toen ik er klaar voor was heb ik hem laten lezen aan mijn pleegzus ik voelde me ook slecht/k*t maar als je probeert om blijer te zijn en als je je echt blijer wilt voelen dan moet je dat blijven geloven je moet gewoon de juiste persoon vinden om tegen te praten zoals misschien een therapeut (ik heb er hierdoor ook 1 gekregen) ik hoop echt dat je je beter gaat voelen niemand hoeft zich zo te voelen.

Badge

Ik heb precies hetzelfde, probeer gewoon dingen te doen die je afleiden. Ik ga bijvoorbeeld als ik niet kan slapen en denk aan zelfmoord gewoon mijn bed uit en piano spelen of tekenen. Ik hoop dat je met iemand gaat praten. Ik hoop het ook voor mezelf🤭😊

groetjes, Kyran

Reageer