Vraag

depressieve gevoelens

  • 27 January 2021
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

ik ben 13 jaar en de laatste tijd merk ik dat ik niet echt meer kan genieten van dingen waar ik eerst wel van genoot. ik heb een paar online testen gedaan en daar kwam uit dat ik depressief ben, ik heb weleens nagedacht over zelfmoord maar ik heb het nog nooit echt serieus overwogen. Ik weet dat ik ook professionele hulp kan zoeken of het in ieder geval tegen mijn ouders of vrienden zeggen maar ik wil dit liever niet doen. ik wil gewoon kijken of iemand tips heeft om mezelf weer wat gelukkiger te maken. ik heb ook veel last dat ik slecht tegen veranderingen kan, ik ga in de zomer verhuizen en ik heb hier erg veel moeite mee om dan helemaal opnieuw te beginnen. en ik heb ook ect veel rotzooi dat niks waard lijkt maar omdat ik er dan een goede herinnering aan heb hou ik het. de laatste maand slaap ik ook echt heel weinig vaak maar 3uur per nacht.  ik typ dit nu ook omdat ik niet kan slapen.


7 reacties

Badge

hallo Sillie, omdat ik niet weet waar je gelukkig van word, kan ik je daar niet mee helpen. Maar wel met je slaapprobleem. Ga eens naar de apotheek en vraag om slaappillen. Voor zover ik weet kan je dat volledig anoniem doen. Ook kan je proberen een afspraak met de huisarts te maken om hierover te praten (dat kan volgensmij ook anoniem). Succes :P

-AnoniemWasTaken

 

Reputatie 3
Badge +3

Ik snap hoe je je voelt ik heb/had dat ook ik heb er niks aan gedaan kijk maar naar me topic's als ik jou was zou ik het aan iemand  vertellen het werkt je gaat het mis niet geloven  maar het werkt  je kan ook met de kinders telefoon bellen 

 

Ik weet echt hoe je je voelt maar doe niet wat ik doe je woord daar niet gelukkiger van doe het 

 

Het komt goed ❤❤❤

Reputatie 4
Badge +3

bedankt jullie zijn erg lief:blush:

Reputatie 2
Badge

hii

het klinkt misschien een beetje gek maar het helpt om minimaal 5 vrolijke liedjes te luisteren. een paar leuke zijn: the greatest show, what makes you beautiful van One Direction, shut up an dance with me van WALK THE MOON,  can't stop the feeling van Justin Timberlake, I want you back van de Jackson 5 het kan zijn dat je dit echt verselijk vind maar ik word hier altijd blij van.

Reputatie 4
Badge +3

bedankt voor de tip ik kan het altijd proberen

Badge

Hoi, 

Ik heb een tip voor als je nog een keer aan zelfmoord denkt. 

Er is altijd iets of iemand op de wereld die jou gelukkig maakt. Jij betekent ook veel voor meerdere mensen op deze aarde. Ik heb zelf ook vaak aan zelfmoord gedacht. Deze gedachtes zijn bij mij in ieder geval weg gegaan toen ik begon te denken aan de mensen die mij gingen missen. Mijn ouders, zussen, broers, eigenlijk mijn hele familie zou daar kapot van zijn. En dat kon ik ze niet aandoen. Misschien moet jij dit ook proberen. 

Ik zou voor de rest niet te veel nadenken over je verhuizing bijvoorbeeld, denk eerder aan de dingen die je leuk vind om te doen of de dingen die je wil leren op de plek waar je in de zomer gaat wonen. 

Ik hoop dat je er iets aan hebt, 

Dolfijnte2

Reputatie 4
Badge +3

Quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@dolfijntje2 bedankt voor de tips!

ik probeer dat wel te denken maar soms heb ik het gevoel dat ze het allemaal niet erg zouden vinden, en dat geeft nou niet bepaald een fijn gevoel.

ja ik kan beter positief over de verhuizing gaan denken, en ik vindt ook heus wel een paar dingen leuk. Ik ga dan erg dicht bij mijnt tante wonen en aan het water, maar ik vindt veranderingen gewoon heel erg moeilijk en mijn huis voelde dan altijd alsof het het enige is dat niet veranderde, en als dat dan ook verandert vindt ik dat erg moeilijk. 

 

 

Reageer