Depressief zijn

  • 22 March 2019
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai allemaal!

Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt hier. mocht je die drang ook voelen of anderen helpen lees dan gerust mee!

Ik ben een meisje van 16 jaar oud en heb al last van mensen sinds ik 12 jaar oud ben. ik ben dan ook hevig gepest geweest. zo hebben mensen flesjes met drinken naar mij toe gegooid en gemene dingen over mij gezegd. toen ik afgelopen jaar bleef zitten dacht ik dat het allemaal wel afgelopen zou zijn maar dit bleek niet het geval... Mensen gingen lelijke dingen onder mijn instagram zetten zo van "waarom neuk je die niet ook nog even" en dat soort dingen. ook werd/wordt ik iedere pauze nageroepen door een clubje jongens. ik was hier gisteren zo klaar mee dat ik om 18:45 de trein heb gepakt naar de andere kant van Nederland naar een vriend van mij.
Een klasgenoot wist dit en had mijn mentor gebeld waar ik heel stiekem best wel blij mee was. (die stap durfde ik nooit zelf te zetten) Toen ik eenmaal bij die vriend was aangekomen heeft zijn ma mijn ouders gebeld en werd ik opgehaald met de auto. ik was dan ook pas om 00:15 thuis. Mijn ouders waren hier nogal boos over maar ik moest wel naar school vandaag. dit heb ik ook gedaan. Ik heb een uur lang met mijn mentor gepraat en het hele verhaal op tafel gegooid. wel zijn daarna direct doorgegaan naar de persoon die over het beste gaat. ik heb daar de namen van de jongens op gegeven en ze is die middag direct naar hun mentor gegaan (wat ik overigens zelf wilde hoor 😉) Nu heb ik woensdag een gesprekje met de zorgcoordinator en komt als het goed is alles goed!

Het enige dat ik hiermee duidelijk wil maken is dat als je last hebt van pesters of van depressie of je wilt weglopen van huis is dat je naar je mentor kan gaan. ik heb dit via een omweg gedaan omdat ik het zelf niet durfde en dat kan je ook doen. vraag bijvoorbeeld een klasgenoot om naar je mentor te gaan. zo hoef je zelf de eerste stap niet te zetten! dat werkt vaak wel want die eerste stap is enorm lastig om te zetten.

Mocht je vragen hebben over mijn verhaal of tips willen ofzo reageer dan hieronder.
Ik beloof iedere dag even een kijkje te nemen!

Lots of love en houdt jullie sterk he!
Laat je niet gek maken! door niemand niet! (zei een man in de trein tegen me)

xx day

4 reacties

Super trots dat je het gewoon flikt... Je bent echt super sterk en ik ben oprecht blij voor je. Je klinkt als een leuke meid en ik gun je 't beste. Groetjes van mij. 💕
Hey, Day,

Leuk dat het allemaal goedkomt. Wat je ook zegt, is het altijd goed om erover te praten. De meeste mensen die zelfmoord plegen, zijn de mensen die stil zijn, die er niks over zeggen. Als je wordt gepest, moet je daarom naar een vriend of naar je mentor.

Groetjes,
Geen_Naam
Super trots dat je het gewoon flikt... Je bent echt super sterk en ik ben oprecht blij voor je. Je klinkt als een leuke meid en ik gun je 't beste. Groetjes van mij. 💕
Heel erg bedankt!!
het enige was alleen wel dat ik verplicht werd om er over te praten en ja dan moet je wel... ook enorme credits naar mijn mentor hoor! hoe hij dit heeft opgepakt was enorm goed! jammer dat ik hier niet mijn Instagram mocht delen want dan kon ik malkkelijker contact houden!

jij klinkt ook als een enorm leuke meid en als er ooit iets gaande is dan kan je me via dit topic een berichtje sturen!!

lots of love xoxo
Hey, Day,

Leuk dat het allemaal goedkomt. Wat je ook zegt, is het altijd goed om erover te praten. De meeste mensen die zelfmoord plegen, zijn de mensen die stil zijn, die er niks over zeggen. Als je wordt gepest, moet je daarom naar een vriend of naar je mentor.

Groetjes,
Geen_Naam

klopt inderdaad. wat ik in het vorige bericht ook al zei is dat ik verplicht werd... zo scheelde mij dit zelf een hoop last omdat mensen dat vaak niet durven. Ik durfde het persoonlijk ook niet te zeggen dus heb ik niks gezegd over dat ik me wel eens snij maar heb ik het wel gehad over het pesten van die jongens...

ook voor jou als je ooit een x wilt praten dan ben ik er via dit topic

Reageer