Skip to main content

Depressief, zelfverwonding en eet vrijwel niks meer

• October 25, 2025
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

Two Time
Forum|alt.badge.img+1

Hoi, dit is een ander verhaal dan de andere topics die ik normaal post, maar goed.

Ik ben weer begonnen mijzelf te verwonden.

Ik eet ook vrijwel helemaal niks meer, geen ontbijt, geen lunch en bij avondeten misschien 2 happen eten.

En een vriendin en ik hadden een keer een depressie test gedaan voor de lol en hij zei bij mij zwaar depressief, ik dacht, tsja het is maar een online quiz. Maar toch bleef ik er meer doen, en meer doen tot ik ongeveer 13 verschillende quizzen had gedaan. En wat blijkt? Allemaal hetzelfde resultaat: Zwaar depressief. Ik weet alleen niet of ik dit moet geloven tho, het blijft een online test.

En een oude vriendin van mij (zie mijn eerste topic) probeert op alle manieren dan ook contact met mij te hebben. Eerst stuurt ze voicemail berichten naar me, en dan probeert ze me op roblox toe te voegen. Met 5 verschillende accounts ofzo.

Weet iemand wat ik moet doen???

-Two Time

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Hoihoi! 

Allereerst wou ik je iets meegeven wat je waarschijnlijk al wel wist, maar voor de zekerheid deel ik het toch met je: een depressie is een heel complexe situatie, die door geen enkele website/zelftest gediagnosticeerd kan worden, zelfs voor een ervaren psycholoog kost het een poosje om dit daadwerkelijk vast te kunnen stellen.

Maar goed, ik heb verder naar je profiel gekeken, en zag dat je al een poosje rondloopt met dit soort dingen, dat vind ik heel vervelend voor je, dus geef ik je zoveel mogelijk tips, met als doel om jou te helpen hier uit te komen❤️‍🩹

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, en bij mij hielp het om het uiteindelijk (met veel moeite, schaamte, en schuldgevoel) bij mijn ouders neer te leggen. Die konden een deel van de last overnemen en zorgen dat ik in therapie kwam. 

Ik weet niet hoe goed jouw band met je ouders is, maar ik zou dit zeker aanraden. Als je het niet bij je ouders kwijt kan of wil, ga dan alsjeblieft wel praten met iemand anders. Een vriend(in), een docent, mentor, Kindertelefoon etc. Praten lucht altijd op, ookal voelt het zwaar of moeilijk, alsof je iets fout doet. 

Ik kan wel zeggen dat het slecht voor je is om niet te eten, of om jezelf te verwonden, maar we weten beiden volgensmij wel dat dat niet het grootste probleem is nu. Als het beter gaat met jou, zal je vanzelf weer normaler gaan eten, en stoppen met jezelf verwonden.

Heel veel mensen kunnen proberen om je te helpen, en dat is heel lief, maar je hebt uiteindelijk echt hulp van een psychotherapeut nodig denk ik. Dit klinkt misschien wel heel heftig, maar ze zijn over het algemeen heel aardig, en hebben het beste met je voor. 

Wat ik je als laatste mee wil geven:

JE BENT NOOIT ALLEEEN!!!❤️‍🩹

Sorry voor de lange tekst, hopelijk heb je er wat aan!

Heb je nog vragen/hulp nodig ofzo, voel je vrij om te reageren! Ik zorg dat ik er ben!

(PS: hoe oud ben je? Gewoon uit nieuwsgierigheid)

❤️❤️'tjes van X_anoniem

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 26, 2025

Hee ​@Two Time, dat klinkt echt heftig… het is niet niks wat je nu doormaakt. Die tests zeggen misschien niet alles, maar het laat wel zien dat je je echt rot voelt, en dat mag je serieus nemen. Je stelt je niet aan.

Probeer alsjeblieft met iemand te praten, zoals een ouder, mentor of huisarts. En als het te zwaar voelt, kun je altijd met 113.nl chatten of bellen, die luisteren echt goed. En over dat meisje: gewoon blokkeren als het je stress geeft, je hoeft dat niet aan te blijven horen.

xx liefs Wolf 🐺

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 26, 2025

@X_anoniem super bedankt ❤️

Ik zal proberen het te zeggen tegen mn ouders :)

En zoals je vroeg, ik ben 12 jaar oud 🙃

-Two Time

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 26, 2025

@Two Time 

Hee joh, echt?

Kijk, voor iedereen is dit natuurlijk kut om doorheen te gaan, maar ik vind het erg zielig dat je je hier al op zo'n jonge leeftijd doorheen moet slaan...❤️‍🩹

Ik wens je heeeel veel succes 🫶🏻

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes X_anoniem

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 26, 2025

Dankjewel! ❤️

Ik zal binnenkort proberen het te zeggen tegen mn ouders, Alhoewel ik durf het niet helemaal haha

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 26, 2025

Alsjeblieft ❤️

Nee, dat snap ik, het is ook echt enorm zwaar😥

Ik heb eerlijk gezegd ook niet echt tips daarvoor, want wat je ook zegt, het is en blijft heeeel moeilijk.

Het enige wat misschien een klein beetje helpt, is dat als je eenmaal iets gezegd hebt als "ik wil graag even wat tegen jullie zeggen" of "Er is iets dat jullie moeten weten", dan is het gesprek ook geopend, en veel mensen vinden dat het moeilijkst

Superveel succes, jij kunt dit 💪

Knuffels X_anoniem