Skip to main content
Vraag

depressief, zelfbeschadiging en zelfmoordpogingen

• June 30, 2025
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi,

ik weet het niet meer hieronder heb ik een inleiding en leg ik mn probleem uit.

vroeger werd ik altijd gepest door mn uiterlijk en daardoor ben ik heel onzeker geworden, ik ben nooit naar mn ouders gegaan om het te zeggen want dat durfde ik niet omdat ze vaak hele nare dingen zeiden en dat als ik om hulp vroeg moest ik het altijd zelf uitzoeken

en dat mn vader me als ik in de weg stond ineens schopte volgens mij bedoeld hij dit als grap

maar hij vroeg laatst is dit kindermishandeling en ja nu weet ik het niet hij deed dat best wel hard. maar daar gaat het nu niet om. 

het gevoel wat ik nu heb begon in februari, ik voelde me gewoon kut ik had geen zin meer in mn sport had geen energie meer en begon mezelf te beschadigen, in maart begon ik mezelf ook af te zonderen van andere en begon ik mezelf veel meer te haten. in april werd het zelfbeschadigen groter en probeerde ik zelfmoord te plegen door mezelf tijdens mijn sport proberen om het leven te brengen (wat achteraf niet zo handig bleek te zijn omdat mn vriendin me redde).

in mei begon ik op gesprek te gaan met de schoolmaatschappelijk dat hielp niet echt zij vroeg niks over wat mn gedachten waren enzo mn vriendinnen vonden dat ik het aan haar  moest vertellen. in mei begon ik mezelf op andere manieren te beschadigen. in juni zijn mn vriendinnen naar de smw en hebben ze alles verteld. twee weken later moesten mn ouders op gesprek en toen heb ik een heel lang gesprek met mn ouders gehad wat niet leuk was maar ze namen allemaal dingen al meteen aan

zoals ze denken dat ik mezelf alleen in maart had beschadigd maar ik doe het nu nog steeds. in januari had ik mn thuis situatie aan een vriendin verteld zij is uiteindelijk ook naar mn mentor gegaan waardoor ik naar die smw moest. die schoolmaatschappelijk werker was de hele tijd van ja jij verdiend dit niet dit hoort niet  ik moet er iets mee doen.

vandaag op school hadden we een voorstelling van I em power en dat ging over een thuissituatie zoals ik heb maar dan met veel meer geweld. ik heb die hele show lang mezelf gegniept om geen paniekaanval te krijgen omdat de gesprekken die ze daar hadden ik ook had gevoerd en het gewoon zo herkenbaar was. ohja dat was ik vergeten te vertellen sinds mei wordt ik soms midden in de nacht wakker met een paniekaanval. maar dat was vandaag dus heel kut maar ik voel me gewoon zo kut ik wil mezelf weer snijden en ik wil het liefst gewoon weglopen en mezelf om het leven brengen omdat ik gewoon niet meer wil ik haat mezelf zo erg.

ohja in juni had ik mezelf nog een keer geprobeerd om het leven te brengen.

maar wat moet ik doen want aan de ene kant wil ik naar mn ouders toestappen en alles zeggen en aan de andere kant wil ik overal een einde aanmaken of met een docent van mn school praten of met een vriendin maar die vriendin spreek ik niet echt en ik voel me gewoon zo kut ik heb in totaal meer dan een half uur over deze tekst gedaan dus als je de tijd hebt genomen om hem te lezen heel erg bedankt. en sorry dat ik dit allemaal zo post maar ik weet het niet meer en ik wil niet meer.

byeee

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon. Manieren van zelfbeschadiging en van zelfmoord zijn weggehaald, omdat die voor anderen triggerend of choquerend kunnen zijn, regel 6 )

3 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • July 1, 2025

Hoi ​@Someone.IDK ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we.  Dit soort gedachten zijn helemaal niet fijn om constant mee rond te lopen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 1, 2025

hiiii,

ik was vergeten te vertellen(of dat had ik erbij gezegd maar dan ben ik het vergeten). mn ouders zijn niet heel erg van begrip ze hebben nadat ze te horen kregen wat ik allemaal deed tegen mij gezegd de volgende keer als je jezelf snijd doe het dan alsjeblieft diep zodat je dood bloed .

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 2, 2025

Hoi, och echt? Dat is echt erg! Ik zou precies het tegenovergestelde tegen je zeggen. Alsjeblieft niet doen, wees lief voor jezelf. En zuinig op je mooie lijf! En dat er echt mensen van je houden. Ik denk dat je de raad van ​@Maria_  maar eens moest opvolgen 😘

Groetjes Tjempie xxx