Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf.
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3
Heyy
Het gaat wat minder met me afgelopen dagen gebeuren weer wat rottige dingen in m'n leven (die ik hier nu even niet deel door privacy) wat me best wel uitput en daardoor voel ik me ook weer wat negatiever.. heb even wat minder energie dus en ben ook een paar dagen thuis gebleven deze en vorige week.
Heb gistermiddag ook weer een gesprek met de psycholoog gehad wat wel fijn was we gingen wat dieper in op mijn leven en hoe het nu gaat enzo en waar ik tegenaan loop wat ook wel vermoeiend was. Ik vertrouw haar wel en voel me op mijn gemak bij haar. Er zijn nog wel dingen die mij bij nogal diep zitten die ik haar nu nog niet wil en durf te vertellen maar ja ik zie wel wat ik daar mee ga doen er zit iig geen druk op wat ik fijn vind.
Dankjewel voor het vragen dat vind ik echt heel lief van je
Liefs van mij <3
Haii,
awh wat naar hoop dat je je snel weer iets beter voelt
fijn dat er geen druk zit. zou een brief je kunnen helpen? niet meteen om te geven maar heb je ook wat tijd om alles op te schrijven wat je wil delen en na te denken hoe je het wil uitleggen
veel liefs van mij
Heyy lieve
Srry dat ik wat later reageer🫣
Ik schrijf al best veel dingen op als iets me dwars zit dat helpt mij goed, maar dan schrijf ik niet aan iemand ofzo. Misschien kan ik idd proberen om wat op te schrijven voor de psycholoog zonder het gelijk te geven.
Dankjewel voor je lieve reactie
Liefs van mij <3
hoi
ik ben al verschillende keren door depressie geweest en het is zeker geen pretje, op school doen alsof je blij bent en goed je best doen terwijl je geen energie meer hebt en dan thuiskomen en op je bed liggen tot het eten gemaakt moet worden als het klaar is wil je weer op bed liggen, maar je moet eerst eten. Mijn ouders hebben het nooit doorgehad. Na de laatste keer kwamen er ook ZM gedachtes ter sprake. Ik heb ook meerdere pogingen gedaan, maar ze mislukten allemaal. Nu heb ik er weer last van en ben ik begonnen met sh. Ik vertel dit aan niemand, omdat ik bang ben dat niemand mij zal accepteren.
wat doe jij na school? ga je proberen te leren of huiswerk maken of ga je op je bed/anders liggen/zitten en het leven opgeven? Heb je wel eens ZM gedachtes of is je depressie al over?
Hi,
Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Veel sterkte!
Groetjes,
Fleur!
Hey
Wat naar dat jij hier ook zo mee zit zeg.. Met mijn depressie gaat het wel wat beter gelukkig en er zijn best wat dingen veranderd in mijn leven die wel hebben geholpen daarin. Heb eigenlijk geen ZM gedachtes meer, maar heb nog wel vaak een leeg gevoel vooral als ik alleen ben of idd na een drukke schooldag dan lukt ook niet veel me meer en ga dan meestal gewoon muziek luisteren op mijn kamer of wandelen ofzo.
Ik hoop dat jij je snel beter gaat voelen en probeer vol te houden er komen echt betere tijden aan voor jou ook al lijkt alles nu zo donker.. En hoop dat je wat hebt aan de tips van
Liefs van mij <3
hey
groetjes
Dankjewel voor je lieve reactie
Liefs van mij <3
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.