Skip to main content

Depressief, SH en meer sh!t

• December 22, 2025
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Meris
Forum|alt.badge.img+5

Hai chat, ben hier al bijna 2 weken niet meer geweest, simpel gezegd omdat ik er nu even niet kan zijn voor anderen, en ik wist niet wat ik hier mee aanmoest.

Ik heb de laatste tijd superveel last van suiciale gedachten, en ik doe opeens verschrikkelijk veel SH. (zelfbeschadiging)

Ik deed het altijd als ik me ECHT ECHT heel verschrikkelijk voelde, dus dat was bijna nooit. Nou, guess what, ik heb dit meer, en dus ik doe meer SH. En laatste tijd doe ik het ook zonder me vreselijk verschrikkelijk te voelen. Gewoon een dipje en HUPPPAAA mijn ledematen lijden weer! :(

Maar, ik begin SH te doen zonder fucking reden. ZONDER.FUCKING.REDEN. Serieus!! De gedachten worden gewoon obsessief, en ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Mijn ouders weten dat ik in "een dipje zit" maar tja zo erg da weten ze nie, en ik ben niet klaar voor hun medelijdende blikken.

Duss chat ik wou dit even zeggen, heb verder nog plezier met leven en see ya later..!

3 reacties

Louise_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 23, 2025

Hoi Glory

Wat goed dat je dit verteld hebt!

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 23, 2025

Hey lieve Glory ❤️ Ik schrik er echt van dit te lezen want ik wist helemaal niet dat je met dit soort gedachten zat. Ik heb deze gevonden, ten eerste.

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544?tid=39544&fid=135

En je kan dus doen wat ​@Louise_ zegt. Je krijgt heel veel steun van mij iig 😘🫂 

Heel veel Liefs Yusa 😘😘

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 24, 2025

Dank jullie wel ​@Yusa & ​@Louise_ ! Jullie tips waren erg goed.

Nee Yusa, idd niet ik deel niet alles op het KT forum, omdat ik sommige dingen ook voor mezelf wil houden, en geen advies wil hebben. Dus, als ik het niet deel, hoe moeten jullie het dan weten? 🙃

Ik heb de app 'I am sober" geinstalleerd, en die houdt count op hoelang ik al clean ben, en ik krijg dan ook dagelijks een melding met een "pledge" en dan krijg ik te zien waarom ik geen SH meer moet doen.

Dusss ik probeer er zelf ook al wat aan te doen, maar het is moeilijk.

Thank ya voor de steun! ❤