Depressief of niet?

  • 15 October 2020
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

Hey,

Ik voel me nu al een anderhalf jaar echt heel kut, ik kan wel leuk en gezellig doen met vrienden, maar als ik alleen ben voel ik me of verdrietig of ik voel niet echt iets. Ik heb me een paar keer gesneden maar mijn ouders kwamen erachter en die waren een beetje boos en zouden dat als ik het nog een keer zou doen ze me naar een dokter zouden sturen. Nou is dat het minste wat ik wil. Ik ben trouwens dertien jaar oud en mijn ouders hebben een vechtscheiding gehad, verder heeft mijn moeder ptss en dis dus die word soms boos zonder echt een reden.  Ik had een paar vrienden vertelt dat ik soms wel eens mijn vinger express open sneed, maar ze leken het niet echt een probleem te vind ( je vonden het wel kut maar echt een reactie kreeg ik niet). Ik vraag me nu af of ik me aanstel of niet?


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

hé,

nee hoor je stelt je niet aan. Als jij je zo voelt is dat niet aanstellen. Als je uit dit gevoel wilt komen moet je stoppen met het een naam proberen te geven. Als je iets een naam geeft word het echter. Het is af en toe oké om je even kut te voelen of niks te voelen. Snijden heeft geen regels en voor sommige mensen kan het even helpen. Maar probeer er aan te denken dat het je niet verder helpt. Probeer als je alleen bent te schrijven alles wat je denkt alles zo precies mogelijk. Het helpt echt! Ik hoop dat je hier iets aan had. 

<3

Badge

Hey,

Bedankt voor je tips, ik zal het schrijven eens uit proberen. 

xx maddie

Hey Maddie,

Wat misschien ook kan helpen is dat je elke dag even opschrijft waar je dankbaar voor bent of waar je trots op bent, wat je gelukkig maakt. Dat soort dingen. Als je bijvoorbeeld met jezelf afspreekt dat je elke avond even terugkijkt op de dag en dan minstens 3 positieve dingen opschrijft. Het klinkt misschien een beetje gek, maar het is wel iets wat je echt gaat helpen. En het kan heel simpel zijn hoor.

Dat je blij was met een kopje thee, of dat je meewind had uit school of dat je haar leuk zat, je had een leuk gesprekje, je hebt je huiswerk af, je kamer is opgeruimd, of dat klusje waar je geen zin in had heb je toch gedaan.

Dit zijn zomaar wat random voorbeelden, maar er valt heel veel te bedenken!

Succes,

Xx Simply Me

Reageer