Depressief of niet

  • 4 June 2020
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Badge

Ik voel me de laatste tijd niet lekker in me vel en heb echt de neiging om mezelf te snijden…Op de basisschool had ik dit ook al, sinds groep 6. Iedereen keek me vreemd aan omdat ik hoogbegaafd ben en iedereen sloot me buiten omdat ik anders was. Nu is dat nog steeds, ik zit nu op de middelbare en het is echt stom. Iedereen praat en ik hoor alles waardoor ik ook alle roddels over anderen en mezelf hoor, dat vind ik nou niet echt prettig. Ik heb de hele tijd twijfels of ik nou wel depressief ben of niet. Ik zeg de hele tijd tegen mezelf dat andere het veel erger hebben dan dat ik het heb en dat ik me niet zo moet aanstellen. Ik heb 1 vriendin die niet echt een echte vriendin is (dus niet in beste vriendin, maar echt een relatie). Ik ben trouwens een meisje. Ik heb een keer aan mn ouders gevraagd of ik een test mocht doen op depressiviteit, ze zeiden nee :(. Ik vind dit erg moeilijk en doe dan testjes op internet maar mensen zeggen dan dat ik dat niet moet geloven dus doe ik dat niet, maar ik heb wel duidelijkheid nodig van wat heb ik, ben ik gezond en dat soort dingen. Ik voel me best alleen omdat gewoon heel veel mensen mij niet begrijpen terwijl ze zeggen van wel. Ik heb ook een tweede stemmetje in me hoofd die me dingen laat doen. Eerst verzette ik me ertegen maar nu boeit het me niks meer omdat ik echt moe ben van al dat vechten heel de tijd. Ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen en loop ook een beetje vast hiermee. Heeft iemand tips?


1 reactie

hey @Sterretje  .

Vervelend voor je!

Ik snap wat je voelt.

Ik kan niet oordelen of je wel of niet depressief bent.

Ik kan uit ervaring spreken dat snijden niet helpt. Het zorgt alleen voor een hoop extra narigheid,  en littekens in de toekomst die niet weg gaan. Dus doe het niet.

Ik kan als tip geven om te praten, dat helpt. Door bijvoorbeeld je mentor of iemand die je vertrouwt. 

Je kan ook anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon.  En tot een oplossing komen.

 

Hopelijk helpt dit. 

Groetjes gebruiker c 

Reageer