Vraag

depressief, kan iemand alsjeblieft helpen

  • 22 December 2018
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal

ik ben 12 en zit met best veel dingen en het zit me allemaal dwars. ik word er gek van. ik zit met m'n depressie die ik al vanaf begin 2018 heb, toen was het niet heftig, maar rond oktober was het best zwaar. ik had het tegen een hele goede vriend van me verteld (inmiddels niet meer) Hij zou het voor zich zelf houden, maar heeft het na een discussie in de groeps app tegen iedereen gezegd. Hij maakt er nu soms ook nog opmerkingen over die mij zeker pijn doen, maar ik stap niet op hem af om het tegen hem te zeggen. ik durf dat niet, ik ben in mijn ogen een watje. Ook durf ik niet naar een psycholoog te gaan. Me ouders weten het en m'n mentor ook. hun zitten er niet mee, dat ik een depressie heb, het kan hun niet schelen. het boeit hun niks wat ik doe. ik heb ook vaak ruzie. altijd gezeik en dat ze me soms uitschelden, dat doet echt pijn bij mij. ik ben best gevoelig. ze zeggen dan ''kutkind, je kan niks, rot op, waarom ben jij mijn kind?'' het liefst wil ik voor een paar maanden gewoon niet thuis zijn, er tussen uit. af van het gezeik. 3 maanden het huis uit is toch niet erg? heeft iemand a.u.b. raad?

😞

3 reacties

oh lol ben net nieuw dus idk hoe het allemaal werkt
Badge
Beste sophie34,

De titel van je topic "kan iemand alsjeblieft helpen” hebben we aangepast naar “depressie, kan alsjeblieft helpen”, omdat deze titel beter past bij de inhoud van je topic. Hierdoor is je topic makkelijker te vinden door andere forumleden en krijg je mogelijk meer reacties.’

Groet, Juliette
De Kindertelefoon
Hi Anonymous,

Echt super stom dat je vriend toen dat in de groepsapp zei maar weetje met dat soort mensen moet je erboven staan hij is vast heel suf en over die opmerkingen miss kan je het tegen een leraar zeggen dat hij dat doet en kan die je helpen maar je bent zeker geen watje en ik denk toch wel dat een psycholoog jou heel erg kan helpen en ik weet dat dat super eng is geloof me ik snap dat helemaal maar het is het allemaal waard alleen je hebt dan een doorverwijzing van de huisarts nodig dan moet je dus naar de huisarts miss met een familielid of vriend... heb je een vertrouwenspersoon op school of een leraar waar je dingen tegen kunt zeggen? het hoeft niet perse je mentor te zijn maar gewoon iemand die je vertrouwt.. miss kun je tegen je ouders zeggen hoe je je voelt als ze zo stom tegen je doen miss begrijpen ze je niet helemaal en miss kan je bijvoorbeeld een weekje bij een familielid logeren om dus even tot rust te komen..

Reageer