Skip to main content

Hallo iedereen ik ben 15 jaar en depressief, ik voel me al 2 jaar wat minder maar sinds de zomer is het gewoon slechter. Ik voel me leeg en wil eigenlijk ook niet meer leven alleen wil ik ook niet dood ik kan dat me familie niet aandoen. Sinds begin dit schooljaar zit ik bij een meisje in de klas ik ben ook wel bevriend met haar maar ik ben ook echt verliefd op haar geworden, ze is de rede waarom ik nog volhoud en ze maakt me dus soms nog gelukkig alleen weet ik gewoon zeker dat het niet wederzijds is en daar heb ik moeite mee. Ik heb haar verteld over me depressie en ze helpt me er echt mee alleen vind ze dat ik hulp moet zoeken en ik heb het maar goedgekeurd dat ze een gesprek heeft aangevraagd met haar en de mentor om het erover te hebben dit gaat dus volgende week plaats vinden ga ik vanuit, ik vind dit alleen heel spannend en weet gewoon niet wat ik aanmoet met haar en mezelf. Nog iets dr vriendin waar ik ook vrienden mee ben weet het ook wat er speelt en dat ik erge gevoelens heb voor haar vriendin zij helpt me hier ook mee dit wouw ik erbij vermelden. Ik heb gewoon advies nodig en wil later op dit verhaal terug komen als ik het gesprek heb gehad.

groetjes anoniem

Hey,

Het is echt goed dat je open bent over wat je doormaakt. Het kan heel zwaar zijn, maar praten over je gevoelens is een belangrijke stap, en je hebt al hulp gezocht. Het gesprek met je mentor is spannend, maar het helpt je om steun te krijgen.

Wat betreft je gevoelens voor het meisje: het is lastig als je verliefd bent, maar het niet wederzijds is. Het is belangrijk om dat te accepteren, hoe moeilijk het ook is, en jezelf ruimte te geven om te verwerken.

Wat je schreef over zelfmoord is heel belangrijk. Het is nooit de oplossing. Er zijn altijd mensen die om je geven en willen dat je je beter voelt. Praat met hen en zoek steun als je het nodig hebt.

Je doet het goed door hulp te zoeken. Blijf eerlijk tegen jezelf en zoek steun waar je kunt. Je bent niet alleen. Sterkte!

Hoi ​@Anoniemerdd 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Janske (De Kindertelefoon)

Reageer