Vraag

depressief???? help

  • 21 February 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

hee, ik voel me al een langere tijd erg slecht, ik doe mezelf pijn, en heb zelfmoordgedachts. Ook herken mezelf in de  kenmerken van depressie. Ik weet dat iedereen het op deze leeftijd moeilijk heeft, wat natuurlijk zo is maar als ik het tegen iemand vertel krijg ik deze reactie.. Ik weet dat iedereen het moeilijk heeft maar voor mijn gevoel word het bij mij met de dag erger… Ik krijg/kreeg soort van hulp, maar dat was omdat ik een heel klein beetje had verteld hoe ik me voelde en toen moesten mijn ouders het weten enz..  maar de hulp die ik nu krijg helpt niks, want ik vertrouw niemand genoeg om mijn hele verhaal te vertellen, en ik wil ook geen hulp want het helpt niks… Ik wil het wel tegen mijn ouders vertellen maar wss nemen die het toch niet serieus en  vinden ze me gwn lui.. Ik vind het leven echt heel lastig en ik zit er echt mee en ik weet echt niet wat ik moet doen??? AUB HELP


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey. Ik weet niet waarom je je zo depresief voelt, maar je hoeft niet altijd alles te vertellen. Je kan het zelf ook oplossen (tenzij je het echt niet alleen kan en echt hulp nodig hebt van anderen), ik snap dat je hulp wilt maar je kan dit niet echt met je vrienden en andere mensen over praten.

(En je kan het ook aan ons vertellen inplaats van vrienden en familie, daar zijn er voor op het forum toch? Dus je mag het ook altijd met ons over praten)

Ik hoop dat ik je kon helpen, sterkte en groetjes Sinasappelbroodje

Reputatie 5
Badge +3

ik heb precies het zelfde ik weet niet of je depresief bent ik denk het eigenlijk wel maar ik wil het bij mezelf niet toe geven

Badge

Haii @meeee,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Anne (de kindertelefoon)

Reageer