Skip to main content

depressief: geen vrienden, geen vrijheid

• November 22, 2025
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben de laatste tijd depressief. Ik wil niet meer naar school. Ik zit in de klas en praat tegen niemand. In de pauze zit ik alleen. Ik heb alleen mn vriend maar die zit niet op mijn school. En het is een geheime relatie. Ik heb geen vrienden meer. Mn enige vriendin is in een andere klas geplaatst dit jaar en nu zie ik haar nie meer en we appen ook niet. Ik wil nieuwe mensen leren kennen maar kweenie waar. Ik lig hele dag in bed en mn moeder zeurt aan mn hoofd. Ikweenie wat ik moet doen. Het is mn laatste jaar op de middelbare en iedereen heeft zn eigen vrienden en ik heb niemand. Ik app alleen met mn vriend hele dag en we bellen hele dag maar verder heb ik niemand. Ik heb geen werk en weet ook niet waar. Ik ben laatst gestopt mij supermarkt. Mn moeder geeft me helemaal geen vrijheid en privacy. Ze zegt ga naar buiten met vrienden maar als ik biiten ben vraagt ze elke seconde waar ik ben en wordt ze boos wanneer ik thuis kom. Wat moet ik doen.

2 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 22, 2025

Hoi, is ergens bij gaan een optie voor je? Een club of sport of zoiets. Je kunt aan scouting denken of nivon of iets anders waar je interesses liggen. Dan maak je gegarandeerd vrienden, je moeder weet waar je bent, je hebt echt veel lol en je voelt je in je element. Ik zit al jaren bij scouting en ik zou het niet meer willen missen. Maar zoals ik zei er zijn heel veel mogelijkheden. Misschien kun je via AI vragen wat er bij je past als je een paar dingen opnoemt die je graag zou willen. En dan welke club of sport daarbij past en in je omgeving te vinden is.  Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Thuis niks hebben is ook niet leuk. Succes!!  Groetjes liefs Tartan X 

• Net nieuw
  • March 3, 2026

Hoii

ik ga nu precies door hetzelfde. Zit in de laatste jaar van de middelbare school en ben echt alleen zit in de les alleen en ook in de pauze. Weet niet echt wat ik moet doen maar probeer mezelf te herinneren dat ik nog een paar weken moet. Maar het is heel erg zwaar vooral in de pauze. 
En dat van je moeder die hele dag zeurt heb ik ook echt verschrikkelijk terwijl je al zo veel meemaakt en dan dat nog erbij.