depressief en zelfmoord

  • 8 September 2019
  • 6 reacties
  • 138 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve allemaal,

Ik voel me de laatste tijd zo slecht... ik heb al jaren therapie en nu nog steeds, maar niks lijkt te helpen. Het enige waar ik me de hele tijd mee bezig hou is zelfmoord. Alles is teveel, ik ben zo ontzettend moe en wil echt niks meer voelen. Ik heb wel doelen in m’n leven maar alles lijkt zo onbelangrijk. Ik weet niet hoe het komt, maar ik wil gewoon echt niet meer. Ik durf er ook met niemand over te praten omdat ik me er heel erg voor schaam. Ik heb altijd maar het gevoel dat ik me beter en sterker voor moet doen, ook omdat mensen het gewoon niet gaan begrijpen. Iedereen is druk met anderen dingen bezig en ik wil mensen ook niet ongerust maken.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen... kan iemand me helpen?

x

6 reacties

Hoi All the feels,

Wat herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Ik vind het zo naar voor je, echt.

Even een paar vragen om beter in te kunnen schatten! Geef antwoord op waarop je andwoord wilt geven, je hoeft niks en mag alles! Niks is hier gek of raar en alles is oké!
- wat heeft ervoor gezorgd dat jij je zo voelt?
- wat voor hulp heb je nu?
- wat zou je echt willen, bv. meer actie, meer aandacht enz.

Ik voel me machteloos worden omdat ik niet wil dat jij dit ook voelt. Ik weet het en ik kan woorden zeggen maar ik begrijp je. En er zijn geen woorden aan te geven.

Kun je goed met je hulpverlening of met iemand anders praten? Durf je alles tegen hen te zeggen? Ik vind het zo vreselijk voor je! Doe je ook aan automutilatie? (Krassen, snijden e.d.) Ik heb het gevoel ook dat je sterker moet zijn en dat je alleen staat. Je bent niet alleen want je mag hier 24/7 je verhaal kwijt en ik begrijp je. Ik denk aan je! Ik begrijp hoe jij je voelt en dat is zo vreselijk.

Veel liefs!❤
Heyyy

Dit klinkt misschien stom maar het lijkt alsof je diep in de put zit, dit heeft echter een groot voordeel en dat is dat je niks te verliezen hebt. Het kan dan eigenlijk alleen maar beter gaan denk ik dan. Je kan dus nu doen wat je wilt, school afmaken en je eigen gezin stichten of juist helemaal gaan voor je hobby(s). En als je toch iets bedenkt wat je wel kan verliezen is dat iets om voor te blijven leven.

Ik hoop dat dit je enigsinds geholpen heeft.

Veel succes!
Hoi All the feels,

Wat herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Ik vind het zo naar voor je, echt.

Even een paar vragen om beter in te kunnen schatten! Geef antwoord op waarop je andwoord wilt geven, je hoeft niks en mag alles! Niks is hier gek of raar en alles is oké!
- wat heeft ervoor gezorgd dat jij je zo voelt?
- wat voor hulp heb je nu?
- wat zou je echt willen, bv. meer actie, meer aandacht enz.

Ik voel me machteloos worden omdat ik niet wil dat jij dit ook voelt. Ik weet het en ik kan woorden zeggen maar ik begrijp je. En er zijn geen woorden aan te geven.

Kun je goed met je hulpverlening of met iemand anders praten? Durf je alles tegen hen te zeggen? Ik vind het zo vreselijk voor je! Doe je ook aan automutilatie? (Krassen, snijden e.d.) Ik heb het gevoel ook dat je sterker moet zijn en dat je alleen staat. Je bent niet alleen want je mag hier 24/7 je verhaal kwijt en ik begrijp je. Ik denk aan je! Ik begrijp hoe jij je voelt en dat is zo vreselijk.

Veel liefs!❤

Hey,

Super lieve reactie, dankjewel.
Mij heb hulp bij een praktijkondersteuner maar daar ga ik niet meer heen. Ik heb nu matrix gehad (Google maar eens) dat is meer visueel en helpt wel.
Ik heb hele erge ups en downs, maar komt ook door de omstandigheden (overlijden van oma vandaag, ze was daarvoor ernstig ziek, andere mensen om me heen die heel ziek zijn etc).
Wat er voor heeft gezorgd dat ik me zo voel is denk ik het grootste gedeelte m’n pest verleden. Van groep 1 tot 7 ben ik heel erg gepest en had ik ook overgewicht (ben daar nog steeds ongelukkig door, weeg nu 75 kilo en vind t vreselijk) heb stomme fouten gemaakt (naaktfoto’s etc) waar ik t liever niet meer over heb en verder gelukkig niks mee is gebeurd, en door allerlei gebeurtenissen heb ik een soort zelfbeeld opgebouwd die negatief is.
Het liefst zou ik me echt begrepen voelen door iemand, wat nu wel zo is. Heb diegene nu 1x gehad en dat was fijn. Ik zou me meer begrepen willen voelen en wat meer aandacht..

ik durf nu wel alles te zeggen tegen de hulpverlening. Ik heb een paar maanden geleden nog gesneden en doe het nu elke keer bijna weer. Ik moet er heel veel moeite voor doen om het niet te doen, maar het lucht zo op...

Bedankt voor je reactie,

heel veel liefs en voor jou ook vee sterkte !
Heyyy

Dit klinkt misschien stom maar het lijkt alsof je diep in de put zit, dit heeft echter een groot voordeel en dat is dat je niks te verliezen hebt. Het kan dan eigenlijk alleen maar beter gaan denk ik dan. Je kan dus nu doen wat je wilt, school afmaken en je eigen gezin stichten of juist helemaal gaan voor je hobby(s). En als je toch iets bedenkt wat je wel kan verliezen is dat iets om voor te blijven leven.

Ik hoop dat dit je enigsinds geholpen heeft.

Veel succes!

Ja is ook zo, dankjewel 😘

Hai, 

 Ik zag dit topic ook van je

 

Hoe is het nu met je?

Mijn vader zei last iets wat mij heel erg aan het denken heeft gezegd. Ook kwam het erg heftig bij mij binnen. Maar uiteindelijk zijn dit gewoon de feiten. (Mijn vader is duidelijk alcoholist en word snel boos of praat snel diep over dingen die mij vaak wel erg triggeren) Maar toch heeft hij een punt. Ik hoop dat je het wil lezen tot het einde.

Hij zei van "als je aan zelfbeschadiging doet kan ik je wel mesjes afpakken, maar ik weet zeker dat dat niet gaat helpen. Want je stopt pas als je dat zelf wilt/lukt, want mesjes kun je zelf ook kopen. Zo vind ik dit ook als je een einde aan je eigen leven wil maken. Dit is JOU keuze. Ik zou heel veel huilen en het hier heel moeilijk mee hebben omdat je het allermooiste bent wat me ooit overkomen is. Maar als dit is wat jij wil, kan ik je het niet verbieden dit is jou keuze. Net als, als je steeds op je kamer zit, kun jezelf ook bijvoorbeeld ophangen. Dat is echt niet wat ik hoop, maar bedenk dat dit jou keuze. En ik je niks ga verbieden, het is jou leven. 

Ik hoop dat je het iets positief kan opvatten. Je je kan bedenken wat wil ik? Ik weet dat dat moeilijk gaat als je je diep waardeloos voelt, maar probeer het. Hopelijk heb ik je hier mee een beetje kunnen helpen. 

En vergeet niet dat je nooit alleen bent. Mijn stemmingen kunnen vor weken neutraal zijn. Maar dit kan zo overslaan naar te overdreven gelukkig of diep depressie. Periodes als dat zijn slopend. En trauma's onder andere pesten. Ik weet er alles van. 

Reageer