Vraag

depressief en wil niet verder

  • 26 March 2024
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Lieve lieve lieve persoon die dit leest,

Als eerst bedankt dat je op mijn topic klikt, super lief:). Nu even  over mezelf, de laatste periode is zwaar geweest, ik ben veel vrienden verloren om mee te beginnen. Eigenlijk iedereen en ook mensen om wie ik echt geef. Verder is er nog school daar gaat het slecht en heb ik enorm veel stress van, mn hoofd maakt overuren door al dat huiswerk en die toetsweken en ik word er gek van. Ook zie ik steeds meer wat mensen van mij denken, bijna niemand mag me en die mensen die me wel mogen praten weinig met me. Ik wordt erg onzeker door dit en begin met minder plezier naar school te gaan. Alles is eigenlijk kut behalve 1 ding. Dat ene meisje, ik vind dr al bijna 2 jaar leuk en dat is aan de ene kant mooi en de andere zwaar kut. Ik ken dr nu goed en weet dat wat ik wil voor de toekomst is wat zij ook wil en wat ik leuk vind zij ook leuk vind en dat we dezelfde muzieksmaak hebben. Maar toch wees ze me af, en dan denk je waarom? Nou mn uiterlijk, ik ben lelijk heeeeeeeeeeel lelijk. Met de dag begin ik mezelf eigenlijk steeds meer en meer te haten en mn hart steeds meer te dragen terwijl hij eigenlijk wel in duizenden stukjes kan barsten. Nu komen er weer vaak gedachtes op, gevaarlijke gedachtes die je eigenlijk niemand gunt. Maar toch vind ik het goed zo, ik heb nu echt wel gezien dat ik niks waard ben dus dat hoeft iedereen me niet nogsteeds elke dag te zeggen. Hun zijn gewoon niet goed, of ligt het toch aan mij? Ben ik echt zo anders en wordt ik daarom behandeld alsof ik niks ben? Waarom vind ik dat meisje anders en is ze speciaal maar ben ik anders maar niet speciaal? Waarom is dit zo oneerlijk? Waarom?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey,

Ik wil ten eerste zeggen dat jij juist heel veel waard bent! Iedereen doet ertoe. Jij ook!

Naar dat je je zo kut voelt. Heb je een goede band met je ouders? Misschien kan je met hen praten? 

Over school, sommige mensen die ik ken hebben een aangepast rooster. Dan heb je kortere dagen. Is dat misschien iets voor jou?

Dit is een lijst die ik eerder heb gemaakt;

Dingen te doen als je je down voelt:

Maak een lijstje met complimenten die je gekregen hebt, als je je nog een keer slecht voelt lees het dan terug

Maak een map op je telefoon met foto's van leuke herinneringen en mensen waar je van houdt, kijk terug als je je weer zo voelt. 

Lees een mooi boek of kijk een mooie film,

Verwen jezelf met wat lekkers

Ga iets bakken, 

Zet muziek op en teken alles wat in je opkomt, zonder gum te gebruiken,

Schrijf een kort verhaal,

Vraag je ouders om iets te vertellen over hun jeugd

Geef je vrienden (via whatsapp of in het echt als je daar tijd voor hebt) een écht compliment

Schrijf een brief en verbrand hem (of verzin iets anders grappigs om hem kapot te maken),

Schrijf een brief en verbrand hem NIET, maar stuur hem naar iemand op, maakt niet uit hoe vaak je diegene ziet, ook al zie je hem/haar elke dag, het is altijd leuk om post te krijgen.

 

Ik hoop dat dit helpt!

Liefs Julie ❤️

Reputatie 3
Badge

Hey 

 

Ik heb dit ook gehad praat er over met iemand maakt niet uit wie praat er over en zeker Niet opgeven always stay strong

 

Hoi @ik_weet_niet ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @ik_weet_niet 

Ik vind het super vervelend dat het nogsteeds niet wat beter gaat, ik had je een aantal maanden geleden namelijk ook geholpen bij je topic over liefde maar heel vervelend dat het nogsteeds niet beter is.

Ik heb eigenlijk nog als laatste advies nog: professionele hulp.
Het enige wat heel goed kan helpen is (professionele) hulp waar mee je kan praten, bij veel mensen gaat het daarna een heel stuk beter, uberhaupt praten lucht al op, kun je hieronder ook lezen.

Liefdesverdriet dat meer dan 2 jaar duurt is ook behoorlijk lang, bij mij heeft het ook 5-6 maanden geduurt maar het gaat al weer wat beter gelukkig.

Hier kun je nog even kijken: https://www.thuisarts.nl/depressie/ik-heb-depressie-informatie-voor-jongeren
(aangezien je als tag 'depressie' hebt)
Dit waren op de website wat algemene punten:

  • Bij een depressie ben je langer dan 2 weken somber en heb je nergens zin in.
  • Ga naar je huisarts als je dit herkent. Die kan samen met jou beslissen welke behandeling het beste bij jou past.
  • Snel hulp krijgen is belangrijk. De depressie duurt dan korter.
  • Een depressie is goed te behandelen.                
  • Een psycholoog leert je anders te denken over je klachten. Daardoor worden ze minder.


Wat @AnneW al zegt, bij zelfmoordgedachten kun je altijd 113 bellen.


Ik hoop oprecht dat het snel goed komt, laat het me zeker ook weten!
Liefs ItzJustin
🍀🍀🍀

Reputatie 4
Badge +1

heey lieve lieve @Julie09 en @ItzJustin,

Bedankt voor het reageren, jullie tips heb ik geprobeerd maar ik denk dat het te laat is:). Uit alles wat ik ook maar probeer haal ik nergens meer plezier uit, behalve dat ene meisje. Toch bedankt voor het helpen en als ik 1 ding mag meegeven aan jullie, vertrouw nooit de liefde, het zal je einde worden:).

Reageer