Vraag

depressief en 's nachts wakker liggen

  • 6 November 2022
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, 

Ik ben sinds februari eigenlijk ongelooflijk depressief. Het ging een tijdje goed maar sinds 5 maanden geleden is het weer volledig terug. Ik heb al 4x eerder bij de psycholoog gezeten maar toen was ik nog kind en betaalde mijn ouders dus altijd. Nu ik 18 ben geworden moet ik zelf gaan betalen maar simpel gezegd heb ik daar gewoon echt geen geld voor. Ik heb mezelf gedwongen om te stoppen met snijden en dat lukte. Tot vanmiddag. Ik kwam in zo'n slechte bui dat ik nauwelijks at en begon met snijden. Ik voel me super naar hierdoor en mijn aller beste vriendin is altijd aan mijn zijde. Nu is mijn vraag. Stel nou het is nacht en het gebeurd me weer hoe kan ik mijzelf weer in slaap laten vallen zonder dat ik tot 5 uur wakker lig? 

Groetjes M


2 reacties

Misschien heel cliché, maar denk aan leuke dingen ♡

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik ben zelf depressief geweest en er is tegen mij altijd gezegd dat als ik mezelf iets aan wou doen (snijden bijvoorbeeld) of op het punt sta op zelfmoord te plegen, ik gelijk 112 moest bellen.

Dus als je weer een keer zin hebt om jezelf te snijden (en/of op het punt staat om zelfmoord te plegen) moet je gelijk 112 bellen!!

Je kunt je ouders vragen om (mee) te betalen, want ik neem aan dat ze weten wat er aan de hand is en de meeste ouders willen dat het met hun kind goed gaat!! Dus ik zou als ik jou was vertellen wat er aan de hand is (als je dat nog niet hebt gedaan), dan snappen ze de noodzaak er van en betalen ze waarschijnlijk zeker (mee)!!

Mijn tips verder om om te gaan met depressie:

1: ga bewegen, het leid je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan. Een hele work-out hoeft echt niet!! Gewoon elke dag eventjes wandelen is al goed!!

2: muziek luisteren, geen depressieve!, maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes die kunnen helpen: better days are coming van dermot kennedy, just hold on van presence, i believe in you van cimorelli.

3: kijk een motivational speech, kun je zo op YouTube opzoeken.

4: chat met 113 als je een suïcidale gedachte hebt, zij kunnen helpen met wat je dan op dat moment kan doen en er alleen al over praten kan al helpen!!

5: de allerbelangrijkste en tegelijk ook de allermoeilijkste: vertrouw er op dat het ooit goed komt, dat kan heel moeilijk zijn, dat weet ik. Maar toen ik dat deed had ik ineens uit het niets GEEN suïcidale gedachten meer!!

 

Ik weet hoe k*t de nachten zijn wanneer je depressief bent.

Hier wat tips voor in de nacht:

Je zou een asmr video op kunnen zetten.

een vaste avond routine maken.

een uur voordat je gaat slapen geen schermen meer gebruiken.

Warme melk of thee drinken voordat je gaat slapen.

Je gedachten en gevoelens van je afschrijven.

yoga/mediteren.

 

Reageer