Skip to main content
Vraag

depressief en ik weet niet wat te doen

• October 5, 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben ondertussen al een jaar depressief en daarvoor ging het ook niet zo super goed. Ik heb doorheen de jaren mijn vrienden weggeduwd want ik was bang om gekwetst te geraken en nu nog steeds. Dus nu zit ik elke avond alleen met mijn ouders thuis, maar ik wil daar verandering in brengen. Ik weet gewoon niet hoe. Op dit moment heb ik vaak geen energie om iets te doen of te praten met mensen, maar als ik het niet doe ga ik nooit vrienden krijgen en geraak ik nooit uit deze depressie. Ik heb het gevoel dat ik niet depressief moet zijn om vrienden te krijgen. En vrienden moet hebben om uit mijn depressie te geraken. Wat moet ik doen?

3 reacties

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

Damn, wat een verhaal. Ik heb wel ideeën voor wat je zou kunnen doen, maar dat ligt echt aan wie jij bent. Persoonlijk ben ik erachter gekomen dat ik dus best wel een nerd en gamer ben. En ik doe ook bijpassende activiteiten voor die groepen. Ik doe DnD bij een openbare organisatie en ik game. Dus wat ik zou doen als ik jou was, kijk op het internet rond voor dingen die jou leuk lijken bij jou in de buurt. Ik kan je niet heel veel verder helpen als ik niet weet wie jij bent, maar ik heb er vertrouwen in dat je wel iets kan vinden. En anders zijn altijd wij er bij de kindertelefoon forums er nog voor je.❤

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 5, 2025

Heyy,

Ah wat rot zeg❤ Als ik het goed begrijp vermijd je contact dus een beetje, omdat je dan denkt dat als je geen contact meer hebt je ook niet gekwetst dan worden? Kan dat me ergens wel voorstellen hoor, maar als je echt fijn contact met iemand hebt gebeurd dat echt niet snel en als het wel zo is hoor je daar over te kunnen praten.🙂 Hoop dat je contact toch weer een beetje wil proberen, het is heel fijn om goede vrienden te hebben en ik gun je dat ook❤ Als je depressief bent kan je ook gewoon vrienden maken hoor, kan dan juist fijn zijn om wat afleiding/wat meer positiever te zijn. iig merk bij mezelf dat ik heel diep kan zitten maar als ik contact heb wat positiever is me al een stuk beter voel❤ Wat ik probeer te zeggen is dat je niet hersteld hoeft te zijn om contact te maken, maar het juist kan helpen bij het herstel om nu al contact te hebben😊

Veel liefs🤗

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 5, 2025

@DnDlover 

@Konijntje8 

Dankje