Depressief en ik schaam me ervoor

  • 3 November 2020
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik ben al een paar maand depressief, maar de laatste tijd is het wel erger. Ik weet niet wat ik moet doen, eigenlijk wil ik niet dat iemand erachter komt, want ik schaam me wel een beetje dat ik me zo voel. Het is toch dom dat ik niet gewoon ‘blij’ kan zijn. Als ik lach meen ik het eigenlijk helemaal niet dan doe dat om iemand niet te kwetsen als die gene iets vertelt, want eigenlijk voel ik me altijd down. Sorry voor dit verdrietige gezeik, maar ik moest dit gewoon even kwijt. Misschien heeft er iemand tips om toch wat blijer te doen zodat niemand erachter komt hoe ik me voel. Beter zal nog zijn hoe ik me wat beter kan voelen.

Bedankt


2 reacties

Badge

Hey!

Ten allereerste, je hoeft je hier helemaal niet voor te schamen!!

Ik heb zelf ook wat vrienden die depressief zijn / zijn geweest. Zij zijn er bovenop gekomen, dus ik weet zeker dat jij dit ook kan. Je bent sterker dan je denkt weet je:) Mijn tips hiervoor zijn: Zoek uit wat je wel (een beetje) blij maakt, doe dat net iets vaker. Zoek een vertrouwenspersoon waar je hart kan uitluchten zonder dat iets wordt doorverteld aan anderen. Denk aan een vertrouwenspersoon op school of een psycholoog. Ook als is er geen specifieke reden dat je je zo voelt, gewoon erover praten. Dit is in het begin heel moeilijk en dat snap ik, meer dan je denkt. Maar praten helpt.

 

Gr. Wonder

Hey Wonder,

Bedankt voor de tip, maar praten met een ‘echt’ persoon zit er denk ik niet in. Ik word gek als m’n ouders erachter komen. En als onder de 18 bent worden je ouders toch nog gewoon ingelicht???

Reageer