depressief en bang


Badge

Hey iedereen, ik wil zeggen dat ik al best lang depressief ben en het vaak heb geprobeerd om mijzelf van het leven te beroven. Het is me nooit gelukt. Maar ik ben echt bang voor wat er nog komen gaat, aangezien ik alleen maar weer heb meegemaakt wat ik eerder ook had meegemaakt... Help me alsjeblief…

Thnxx

 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Morritjeee, 

Wat vervelend dat je je zo voelt! Ook al lijkt zelfmoord de oplossing, het is het echt niet. Denk eens aan wie je allemaal pijn zou doen als je dat deed! Als je denkt dat je jezelf iets gaat aandoen kan je altijd 113 bellen. Als je het er met iemand over wil hebben (het helpt echt) kan je met de kindertelefoon bellen/chatten of met je mentor/vertrouwenspersoon. Als je het wilt kan je het natuurlijk ook met je ouders bespreken. 
 

Het helpt om afleiding te vinden. Zo kan je iets doen wat je leuk vind of waar jij zin in hebt. Dan heb je voor dat moment even geen zorgen aan je hoofd.

Groetjes iemand.

Hoi Morritjeee, 

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt! Goed van je dat je hulp zoekt op het forum!

 

Zelfmoord lijkt de oplossing, maar dat is het echt niet!! Jij bent het waard en jouw familie en vrienden houden van jou! 
 

Misschien is het heel prettig om met iemand te gaan praten die jij vertrouwt zoals je ouders, een familielid, docent of een goede vriend/vriendin want praten lucht echt op. Dit is erg lastig, maar zij zijn er echt voor jou! Als je dit nog niet wilt kan je ook altijd contact opzoeken met de kindertelefoon. Als je echt denkt dat jezelf wat aan gaat doet kan je ook altijd met 113 bellen.


Het is zoals Lost in Life ook zegt misschien ook erg prettig om afleiding te zoeken. Als je iets gaat  doen wat jij leuk vind om te doen voel je je rustiger en heb je geen zorgen aan je hoofd.

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Goedemorgen Morritjeee,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.
Wat Lost in Life en NaamNietBekend zeggen klopt. 
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Sterkte en groetjes, Esther

Badge

hallo morritje vertel dit asn je ouders die zijn je nr1 support en die kunnen help zoeken voor je ik weet hoe je je voeld maar stop met je zelf pijn doen en praat me je ouders er over hoe moeilijk het ook is

Reageer