Hoi @ikzaljeproberentehelpen,
Ik begrijp je verhaal,
Ik speel er zelf ook mee, ik heb ook dat ik als boos wordt als mijn gemiddelde van bijvoorbeeld frans van een 9,6 naar een 9.5 gaat en dan zegt mijn vriendin ook steeds dat ik me niet moet aanstellen. Verder heb ik ook een vriendin die is met Anorexia opgenomen sinds februari en is dus niet op school en ik mis haar ook heel erg zeker de laatste weken, vooral als er kinderen zijn die gaan zeuren over dat ze alleen zitten voor een uurtje dan denk ik steeds van Hallo, ik zit al bijna het hele schooljaar alleen, hoor je mij zeuren, Nee, dus hou dan ook je mond. Maar dat zeg ik dan niet want dat durf ik niet. Ik wil je wel helpen. Ik weet niet goed op wat voor een soort manier jij geholpen wilt worden. Maar weet ik ben er voor je en zo ook nog een heleboel andere forum gebruikers, zoals @Tover01 en @Jesse08.
Liefs,
EmmakokfanEva.
Heyy lieve @ikzaljeproberentehelpen,
Super knap dat je je verhaal met ons hebt gedeeld! Dat is al een hele goede stap van je die je hebt gezet!
Ik snap je verhaal en dat lijkt me allemaal erg lastig voor je.. Durf je er misschien met je vriendinnen over te praten aangezien je zegt dat die het ook wel een beetje doorhebben? Ik denk dat het erg fijn voor je zal zijn als je met wat mensen kan praten over je gevoelens dat lucht namelijk echt op!
Verder snap ik je gevoelens dat je er niet toe doet ook wel want dat gevoel heb ik zelf ook best vaak, maar ik kan je echt met 100% zekerheid vertellen dat wij zeker wel wat aan jou hebben! Iedere forumgebruiker is super waardevol en jij doet er ook echt toe! Ik steun je en wij steunen je allemaal hier op het forum!
Veel liefs van mij <3
hoii lieve @ItsJustMe en @EmmakokfanEva ,
Wat een lieve reacties sturen jullie me zeg!
en @EmmakokfanEva wat mega aardig van je dat je mij nu ook vanonder heb gezet.
@ItsJustMe Het lijkt me super eng om er met iemand over te praten die ik ken. Misschien gaan ze heel onaardig doen… Maar als ik met de kindertelefoon wil chatten, krijg ik ALTIJD: het is nu een beetje druk, probeer het op een ander moment. Dan zegt dat stemmetje in mn hoofd: ze willen gewoon niet met jou chatten, logisch he.
@EmmakokfanEva, ik heb echt enorm met je te doen! kwens je heeel veel sterkte!!
jullie reacties hebben me echt mega goed gedaan. Mn dag is weer opgevrolijkt!
Ik ga jullie allebei ook vanonder zetten (hoe heet dat eigenlijk??)
Heel erg dankjewel en liefs, @ikzaljeproberentehelpen
Beste @ikzaljeproberentehelpen,
Dat over dat chatten met de Kindertelefoon heb ik ook, altijd of ik moet heel erg lang wachten. Gisteren bijvoorbeeld was ik op de terugkomchat ik weet dan moet je wel wat langer wachten, maar ik heb echt meer dan een uur zitten wachten. Dus toen heb ik het, maar opgeven. Wat wel een fijne website is waar je kan chatten met een soort van psychologen is Pratenonline.nl. Zij zijn daar heel aardig. Je moet alleen wel eerst online een account aanmaken en dan een afspraak inplannen. Werkt eigenlijk hetzelfde als de terugkomchat van de Kindertelefoon. Fijn dat we jouw dag opgevrolijkt hebben. Ik snap dat het eng is om er met iemand over te praten, maar ik zou het toch doen al is het via een berichtje of via de chat van de Kindertelefoon of via praten online.nl.
Sterke.
Oh en dat daar onder heet je handtekening.
Liefs,
EmmakokfanEva
Anders heb ik nog een tip voor je,
SCHRIJVEN! schrijf gewoon al je gevoelens op en lees het dan een keer door en zet er dan achter hoe jij zou willen dat je gevoelens zijn. Of schrijf gedichten en verhalen gebaseerd op jouw leven. Dan ben je ook even ergens anders mee bezig dan met je gevoelens. Voor inspiratie kijk op mijn Topic over gedichten.
Liefs,
@EmmakokfanEva
Heyy lieve @ikzaljeproberentehelpen,
Het lijkt me super eng om er met iemand over te praten die ik ken. Misschien gaan ze heel onaardig doen
Ik snap dat je praten met mensen die je kent eng vindt en dat is ook iets wat je alleen moet doen als je er echt klaar voor bent. Ik denk trouwens niet dat je onaardige reacties krijgt hoor je geeft ook al aan dat je vriendinnen wel wat door hebben dus ik denk dat die er echt voor je zijn om je te steunen hiermee!
Maar als ik met de kindertelefoon wil chatten, krijg ik ALTIJD: het is nu een beetje druk, probeer het op een ander moment. Dan zegt dat stemmetje in mn hoofd: ze willen gewoon niet met jou chatten, logisch he.
Dat stemmetje heb ik ook dus snap precies wat je bedoeld. Echt jammer dat je telkens de melding kreeg dat het te druk is bij de KT. Misschien kan je proberen om gelijk rond 11:00 een chat te starten of juist rond 18:00/19:00 als veel mensen zitten te eten? Of je maakt idd een afspraak bij de site die @EmmakokfanEva in haar reactie heeft gezet
jullie reacties hebben me echt mega goed gedaan. Mn dag is weer opgevrolijkt!
Leuk dat we je dag hebben kunnen opvrolijken! Dat vrolijkt mij ook weer wat op! :)
En de tip die @EmmakokfanEva geeft over het schrijven zou ik ook zeker proberen! Schrijven kan echt enorm helpen om even je gevoelens kwijt te raken en dat kan echt opluchten dus dat zou ik zeker proberen!
Liefs van ItsJustMe <3
Supergoed dat je je verhaal op het forum durft te delen!!! Dat met je cijfers begrijp ik wel. Als ik een onvoldoende haal, word ik vaak boos op mezelf. Maar een tip is: Focus je op de cijfers die wel goed zijn en zeg tegen jezelf dat je het heel goed hebt gedaan. En als je een cijfer haalt die wat minder hoog is, zeg dan tegen jezelf: Jammer, maar de volgende keer gaat ik wel een goed punt halen! En dat je steefds negatief over jezelf praat, daar heb ik misschien ook wel een oplossing voor: Schrijf iedere avond voor het slapen op wat vandaag goed was gegaan, waar je trots op bent en wat je hebt geleerd. Misschien ga je dan wat positiever over jezelf denken. Ik wens je nog veel succes!
Groetjes, Hoiii47
@ItsJustMe , @EmmakokfanEva , @hoiii47 , thx (weer) voor jullie reacties!! Mn dag was vandaag serieus vrolijker dan de vorige
@EmmakokfanEva, begrijp ik het goed dat die ene site dan niet anoniem is? Heel erg bedankt voor de tip! Af en toe schrijf ik wel wat op, maar dan ga ik er nog over nadenken… Maar thx voor je tips!
@ItsJustMe, ik denk ook niet echt dat ze onaardig doen, maar straks wel en dat vind ik eng… dat is misschien een goede tip van gelijk als de KT opengaat.
Wat fijn dat ik jou ook heb opgevrolijkt Ook jij thx!!
@hoiii47 ,ik zal het is een poosje proberen om telkens iets positiefs op te schrijven.
Ook jij erg bedankt!!
Iedereen erg bedankt!! Groetjes @ikzaljeproberentehelpen
En trouwens, als je vindt dat ik niet zo vaak online bent dat komt hierdoor:
ik heb nog geen telefoon, dus moet het op de computer doen die vaak gebruikt wordt..
De site praten online is zegmaar qua inlogmanier hetzelfde als het forum. Je moet je email geven en je moet een gebruikersnaam pakken en dat hoeft niet je eigen naam te zijn. Voor de zekerheid kan je checken op de website en dan bij invulformulier en dan kun je zien wat je moet invullen.
Liefs,
EmmakokfanEva.
Thx, @EmmakokfanEva !!
Ik zal er is op kijken!