Skip to main content

Hoi,

Ik ben een meisje van 14 en zit in de 3e van vwo. Ik denk dat ik depressief ben alleen weet ik dat niet zeker, ik heb nergens meer zin in dingen die mij eerst veel boeiden maken mij nu helemaal niks meer uit. Ook eet ik de laatste tijd echt mega veel, als ik thuiskom haal ik al het eten uit de kast en ga naar m’n kamer. Ik heb af en toe nachtmerries en voel me constant vermoeid. Ik kom met moeite uit bed en weet niet wat ik moet doen.

 

Aan mijn moeder vertellen durf ik niet, ik heb zo’n idee dat zij denkt dat ik me aanstel over dit soort dingen. Ook naar de huisarts gaan durf ik echt niet.

Wat moet ik doen?

Doe deze test om te weten of je depressief bent

https://testen.mentaalbeter.nl/s/depressie/?_ga=2.170235300.563020040.1647793739-396616874.1643744905#

Je kan het in een dagboek schrijven of tegen een knuffel zeggen (het klinkt wel gek) . Heb je geprobeerd om tegen je mentor te zeggen of in een briefje schrijven ???

 

Emma


hey hey

 

leuk dat je wilt helpen emmalove. niet rot bedoeld maar ik denk niet dat zo'n test persee kan kalibreren of je depressief bent

 

ik denk dat dit gewoon het geval is van nieuwe dingen willen uitproberen en misschien inderdaad depressie. je vertoond in ieder geval sommige dingen die depressieve mensen doen.

 

ik raad je aan wellicht te praten met een psycholoog of therapeut. die kunnen je verder raadplegen!

 

grtzz


Reageer