depressief

  • 15 October 2020
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Oke ik moet dit even kwijt

Het gaat echt niet goed met me en ik weet op dit moment niet meer wat ik moet doen

ik heb dagelijks paniekaanvallen, zelfmoordneigingen en ik snijd mezelf weer.. mn vriend en andere vrienden zeggen altijd dat ik met ze kan praten als er iets is, en dat ze me willen helpen. Maar ik wil ze er niet mee lastig vallen, want wie houd er nou van iemand die zichzelf haat, die bijna nooit meer vrolijk is en die geen zin meer heeft in het leven? 

School is nog niet zo lang geleden begonnen. Ik doe de 4e klas nu voor de tweede keer, en ik heb de hoop nu al opgegeven. Het jaar begon met pesten, dat is nu al opgehouden gelukkig. Mijn docenten maken zich al maanden zorgen omdat ik er slecht uit zie, en nu al de hoop heb opgegeven. Eigenlijk zou ik weer in therapie moeten, maar ik ben gewoon van mening dat het tijdverspilling is. Van mij hoeft het allemaal niet meer. De enige reden dat ik hier nog ben is voor mn vriend, maar ik weet niet hoe lang ik dit nog vol kan houden.  Ik wil mn gevoelens bij niemand kwijt zoals ik al zei, en het is daarom ook compleet mijn eigen schuld, maar het is echt heel naar. 

Ik heb letterlijk nergens nog energie voor, om op te staan, te eten, af te spreken, naar school gaan, werken, sporten.. ik ben gewoon echt op. Ik bevind me op dit moment echt op het randje, en ik weet het echt allemaal niet meer.

 

Bedankt voor het lezen


1 reactie

Hee

Het spijt me dat je je zo slecht voelt..

Mensen willen je helpen als ze zien dat je pijn hebt. Je valt ze er echt niet mee lastig door ze te vertellen hoe jij je voelt. Ik weet dat het lastig is om de stap te nemen om te praten. Maar weet dat er altijd mensen zijn die je willen helpen.

Meldt je even een dag ziek van school en kom even bij. Maak een planning van wat je doelen zijn voor die week on te gaan doen. Bijv. Een of twee dagen clean blijven, n beetje leren voor nederlands noem maar op. 

En weet dat het niet jouw schuld is. Jij doet je best en daar heb ik mega veel respect voor!  

Als je het niet aan iemand durft te vertellen hoe jij je voelt schrijf het dan op je kunt het in een doosje stoppen en eventueel geven aan de persoon aan wie je het wilt vertellen. Dit hoeft niet! Soms helpt het alleen al op schrijven ook!!

 

Xx zeg het maar als ik iets voor je kan betekenen!

Reageer