Skip to main content

Ik voel me al heel lang niet goed, al ongeveer 4 jaar.. het begon eigelijk al veel eerder omdat ik me altijd anders heb gevoeld dan de rest en niemand mij begreep. 4 jaar geleden kreeg ik een test omdat ik toen wat problemen had, uit die test kwam dat ik pdd nos heb en ik schaam mezelf daar heel erg voor en ik haat mezelf erom dat ik dat heb. Het was het bewijs dat ik echt anders ben dan de rest en ik ga me daar elke dag door slechter voelen. Ik probeer het voor iedereen te verbergen door te doen alsof ik blij ben maar eigelijk ga ik dood van binnen.. ik weet niet hoelang ik dit nog ga vol houden.. de laatste tijd voel ik me elke dag veel en veel slechter ik weet niet meer wat ik moet doen, alles mislukt en niemand weet hoe ik me echt voel maar niemand zal mij ook begrijpen😭. Ik wil gwn eennkeer normaal zijn zoals iedereen en niet met dingen moeite hebben waar niemand moeite mee heeft.. ik dacht dat ik een oplossing had gevonden door drugs te gebruiken het hielp me heel erg, als ik het had gebruikt voelde ik me niet meer slecht en was ik echt blij voor heel even dan.. maar nu kan ik dat ook niet meer pakken omdat me ouders daar zijn achter gekomen en ze hebben al me geld afgepakt dus ik kan ook niks meer kopen.. nu heb ik al een week geen drugs meer gebruikt en ik kan niet meer slapen en voel me heel slap en ik boel me alleen maar slechter. Ik ben ook weer begonnen met mezelf te snijden en te slaan.. Ik hoop dat als iemand dit leest een tip heeft wat ik kan doen want ik weet echt niet hoelang ik dit nog vol kan houden.. btw mijn ouders mogen echt niet weten dat ik me zo slecht voel elke dag.

hooooiiii…. 

ik lees dat je gwn niet meer echt weet wat je moet doen…. en dat je je anders voelt dan de rest…. ik snap heel goed wat je bedoeld… want je wilt gwn zoals de rest zijn 'normaal' maar wist… je dat normaal eigenlijk niet bestaat… jij wilt gwn net als iedereen geen problemen of wat dan ook… gwn een xtje rust of dat soort dingen, maar besef… dat iedereen problemen heeft of wat dan ook niemand is perfect…. en nu zit je te denken…. sommige mensen hebben meer gezeik en alles en dat klopt…. miss heb jij meer problemen dan de andere…. maar dat is NU zo… later gelooof me dat gaat veranderen…. en maybe als je hulp zoekt… gaat dat traject veel sneller…. en zou je je miss veel beter voelen…. en het is klote dat juist de ding die jouw blij maakt afgepakt is…. maar wel beter… maar nu moet je juist iets gezonds vinden om het af te reageren… want snijden en slaan is ook niet de beste oplossing voor je problemen ( want jmmr genoeg ben ik er ook aan begonnen en ja het is moeilijk… om te stoppen) maar heb je iemand die je vertrouwt? 

hoop dat je hier wat aan hebt!!

 

groet sophie!!

 


Hoi Anaa,

 

Wat vervelend om te lezen dat je in zo een lastige, en beknellende situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ik hoop dat je daar wat aan hebt! Heel erg veel sterkte en succes gewenst,

 

Mitra
De Kindertelefoon


Dit klinkt misschien hard, maar niemand zal je ooit echt gaan begrijpen. Dat komt doordat ze jou niet zijn. Ze hebben niet de dingen meegemaakt of gevoeld die jij doet. Jij kan er toch niks aan doen dat je pdd-nos hebt. Het is in 9/10 gevallen erfelijk. Sorry, dat was hard. 

Ik snap hoe je je voelt. Dood gaan inside. Self-harm. Ik weet niet of je ijsblokjes hebt thuis. Stel je hebt ze wel duw die dan tegn de plek waar je wilde snijden of slaan. Als het goed is geven ze hetzelfde effect. Als je bloed wilt zien dan kan je iets van frambozen of aardbeien pletten dat mengrm met de ijsblokjes. Haar elastiekjes om je polsen en daar dan aantrekken dat kan ook helpen. 

Het komt goed. Blijf doorgaan. Praat met iemand. Alsjeblieft. Praat niet met je ouders als je ze niet genoeg vertrouwt.


Reageer