Vraag

Depressief?

  • 24 June 2020
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 en voel mij helemaal niet goed in mijn vel. Ik haat mezelf!

Ik heb geen idee hoe dat komt. Ik heb goeie vriendinnen, goeie ouders, familie, goeie punten, …

Alleen heb ik de laatste tijd nergens energie voor. Ik heb bij alles het gevoel dat mensen mij uitlachen of over

mij roddelen. Ik haat mijn uiterlijk en ik ben vaak geen zin om met mensen af te spreken omdat ik denk dat ik

niet leuk ben. De laatste twee weken kras ik mezelf ook. Ik vind het moeilijk om met mensen te praten over

hoe ik mij voel, omdat ik zelf niet weet wat er precies is. Ik weet alleen dat ik vaak, heel vaak down ben.

Soms heb ik wel van die momenten waarop ik mij heel vrolijk voel maar dat gaat vaak snel vorbij.

Ik heb het gevoel dat ik niets waard ben. Als ik afspreek met vriendinnen denk ik dat ze het veel leuker

vinden zonder mij. Bij alles wat ik doe twijfel ik of ik niets doe waarop mensen commentaar kunnen hebben.

Groetjes


1 reactie

Heyy

Heel herkenbaar eigenlijk. Oprecht.

Heb ook zo’n periode gehad. Ik heb gewoon minder nagedacht, meer doen, minder denken. Werkt hoor.

Dat je denkt dat je vriendinnen het leuker hebben zonder jou, als dat zo was zouden ze niet vragen om iets met ze te gaan doen!

Mensen roddelen, zo is het leven. Daarnaast zijn er 2x zoveel mensen die je wél leuk vinden en goed over je praten. Nu heb jij de keuze waar je om geeft. 50% mensen die roddelen over je of 100% mensen die je leuk vinden. Aan jou de keuze. Dit is hoe het leven werkt, er zijn slechte en goede kanten. Focus je dan ook op die goede!

groetjs

 

Reageer