depressief

  • 23 April 2020
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Badge

heyy euhhh ja ik ben al maanden depressief en het wordt met de dag erger ik heb met heel veel dingen schuldgevoel mijn ouders weten niet wat er aan de hand is en denken dat ik onhandelbaar ben geworden omdat ik alleen maar op me kamer zit muziek te luisteren en toen de scholen nog open waren had ik naar mijn mentor moeten gaan denk ik nu maar dat is nu te laat en door de corona kan ik niet naar  de huisarts en vanuit daar doorgestuurd worden naar pychologen vandaag heb ik een paar x een zelfmoord poging gedaan ik weet dat ik het moet vertellen maar wat in godsnaam want als k niet zeg waarom ik me zo voel gaan ze natuurlijk ook geen hulp zoeken mr ja ik rook dus ook af en toe en sinds kort pak ik de sigaretten van mijn moeder en rook ik ergens onder een brug bij mij in de buurt maar ja ik weet oke tf loop k allemaal te lullen denk dat jullie dr geen zak van begrijpen mr ja iemand tips ofzo


1 reactie

Hey!

Ik begrijp je helemaal! Ik vind het echt vervelend dat je je zo kut voelt.. Om te beginnen kan je voor ernstige gevallen nog steeds naar je huisarts toe. Ik zou je echt aanraden om dat te doen. Als dat nog een stapje te veel is, wat ik heel goed snap, kun je misschien eerst met de Kindertelefoon of 113.nl chatten of bellen. Die kunnen je echt verder helpen. 

Je kan het misschien ook tegen je ouders vertellen. Als vertellen te lastig is, kan je hun misschien ook een mailtje sturen... Je kunt misschien eerst vertellen dat je je depressief voelt en waarom je je zo voelt. En je hoeft ook niet alles in 1x te vertellen, zodat het wat makkelijker wordt. Je kan ook eerst kijken hoe ze reageren, als je hun vertelt dat je je depressief voelt. En misschien kan je dan een andere keer vertellen over je zelfmoordpogingen. Als je het in stapjes doet, wordt het makkelijker. 

Wat bij mij helpt is om mijn gevoelens en wat er in me omgaat op te schrijven, als het slecht met me gaat. Meestal lucht dat op.

Ik zou je echt aanraden om er over te gaan praten. Met 113 of de kindertelefoon is dat het makkelijkste, dus misschien wel het beste om mee te beginnen. 

Groeten,

TheColorGreen

 

Reageer