Depressief?

  • 3 March 2020
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi iedereen

 

Ik heb de laatste tijd steeds meer het idee dat ik depressief ben, door de volgende gevoelens;

  • Ik heb geen/nauwelijks meer zin in de dingen die ik vroeger wel met plezier deed.
  • Door wat er in mijn vorige topics staat (ik weet niet goed hoe k dat moet verwoorden, laten we maar zeggen dat ik niet weet wie ik ben).

Weet iemand of ik depressief kan zijn en, zo ja, wat ik dan kan doen?

 

Amber


3 reacties

Ik weet het niet depressie kan aan verschillende dingen afhangen, slaap te kort, stress, slechte voeding, relationele problemen, .... Soms ben je ook gewoon eens een week minder in je vel dan de andere, ik zou gewoon even wachten en kijken hoe het verder verloopt. Als het erger word en het blijft duren zou ik als ik jouw was toch professionele hulp zoeken, ook kan je altijd eens met je ouders er over spreken.

Hey Amber

 

Als je vermoedt depressief te zijn zou je, zoals Denaam voorstelde, dit met iemand kunnen bespreken. Dat kan met een familielid, een leraar, je huisarts, de schoolpsycholoog, enzovoort. Als je een depressie blijkt te hebben, is het van belang hier professionele hulp voor te zoeken. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Denaam en Kenshin,

 

Dankje voor jullie reactie. Ik zal proberen er met iemand over te praten.

 

Amber

Reageer