Vraag

Depressief?

  • 1 February 2019
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben hier nu al een poosje niet meer online geweest omdat het prima met me ging, of tenminste, dat dacht ik. Tot mijn geweldige cijfers opeens niet meer zo geweldig waren. Tot ik me niet meer kon aanzetten om huiswerk te maken. Tot ik me moeilijk meer concentreren in de les. Tot ik, nadat ik mijn eerste slechte cijfer dit jaar binnenkreeg, ik weer zelfmoordgedachten kreeg, en een mes voor mijn keel voorstelde.
De afgelopen jaren zijn een achtbaan geweest. Nadat ik van de basischool afging, waar ik gepest was, was ik erg onzeker, waardoor ik in de eerste jaren problemen had met vriendschappen vormen, en dat probleem verergerde nadat ik naar 3 VWO over mocht vanaf 2 Havo-vwo. Ik moest nieuwe vrienden krijgen, en dat lukte niet, ook toen had ik even slechte cijfers, maar tegen het eind van het jaar was het weer flink opgehaald. Nu is het weer erg aan het worden, zit ik niet lekker in mijn vel, ik heb nu gewoon een vriendengroep maar ik ben erg onzeker. Als ik slechte cijfers krijg ben ik ontzettend overstuur. Daarnaast voel ik me onrustig en is het alsof er een soort folie over mijn hart zit dat mijn negatieve gevoelens verergerd maar de rest vervormt. Wat is er met me aan de hand?

2 reacties

Ik stel voor eens met je ouders erover te praten. En dan kun je misschien met hen bespreken of je even naar de dokter moet voor een check!
Ik begrijp al je er niet mee naar je ouders wilt, maar probeer dan een ander persoon die je vertrouwt dit te vertellen.
Een hele goede vriendin ofzo, dat kan soms wel even opluchten. (Uit eigen ervaring)
En ik heb zelf ook een app dat eigenlijk een beetje een online therapeut is genaamd Youper.
Ik raad je aan om die te downloaden of een soort gelijke app zo kan je per dag bijhouden hoe je je voelt en kan je ook de verbetering zien. Ik zat/zit zelf ook met depressie en anxiety en niet een beetje ook. Die app heeft mij een heel deel geholpen

Reageer