Depressie/zelfmoord

  • 23 June 2020
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een 13 jaar oud meisje en ik besefte me dat ik al een heel jaar niet echt gelachen heb. Ik moet elke dag een fake smile opzetten met vrienden die me nooit begrijpen. Met een klas die altijd zegt “wat heb je nou aan (mijn naam)” Ik mis mijn echte vrienden. Ik heb niemand waarvan ik hou. Ik lig een jaar achter met school en mijn ouders vertrouwen zo erg op me. Elke dag als ik tegen een “vriend” zeg dat ik depressie heb zeggen ze gewoon dat ik aandacht zoek en dat ik niet zo dramatisch moet zijn. Elke nacht huil ik. Ik wil gewoon dood. Maar ik weet niet hoe en ik wil mijn familie niet achterlaten want ze hebben het al zo hard. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet gewoon niet wat het punt is van leven. Ik durf het nooit persoonlijk tegen iemand te zeggen.. ik heb ooit geprobeerd om mezelf te snijden maar ik ben daar te bang voor. Soms denk ik aan hoe ik dood wil gaan, springen van een flat, of mezelf dood steken. Maar ik ben nog steeds te bang. Ookal wil ik opgeven .


4 reacties

Badge

Hi Hionde, 

Praat, Praat, Praat! 

Praat hier met je ouders over, met je mentor of misschien met iemand van de Kindertelefoon! 

Wat betreft je klas, misschien kan je regelen dat je naar een andere klas gaat? 

Ik hoop dat het je lukt! 

Xoxo Melsy

hey @Hionde .

Ik ben het eens met de reactie van @MelsdeMinion .

Ik snap het, maar je moet jezelf niks aandoen! Ik heb zelf ervaringen met snijden en ook met zelfmoordpogingen,  maar ik kan zeggen dat het niks helpt en het juist de mensen die het meest van je houden pijn doet.

Ik zou als ik jou was met iemand praten over je gevoelens. Iemand die je vertrouwt zoals je mentor. 

Als je het echt niet meer weet kun je met de kindertelefoon anoniem bellen of chatten zoals @MelsdeMinion al zei.

Als je jezelf iets aan wilt doen bel of chat dan anoniem met 0900 0113 of op de site van 113.

Praten helpt.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Sterkte.

Groetjes Gebruiker c 

Badge

hey @Hionde .

Ik ben het eens met de reactie van @MelsdeMinion .

Ik snap het, maar je moet jezelf niks aandoen! Ik heb zelf ervaringen met snijden en ook met zelfmoordpogingen,  maar ik kan zeggen dat het niks helpt en het juist de mensen die het meest van je houden pijn doet.

Ik zou als ik jou was met iemand praten over je gevoelens. Iemand die je vertrouwt zoals je mentor. 

Als je het echt niet meer weet kun je met de kindertelefoon anoniem bellen of chatten zoals @MelsdeMinion al zei.

Als je jezelf iets aan wilt doen bel of chat dan anoniem met 0900 0113 of op de site van 113.

Praten helpt.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Sterkte.

Groetjes Gebruiker c 

Inderdaad! Ik ben het er helemaal mee eens.

als aanvulling op wat ik net zei: ik heb zelf een goede meethode die bij heel veel verschillende dingen werkt, hou een schrift/dagboek ect bij en schrijf daar elke avond voordat je gaat slapen 2 rijtjes in op. 1 met waarom je niks meer wilt als je snapt wat ik bedoel. Rijtje 2 met dingen die je dan zou verliezen zegmaar. 

Good luck🍀

Oh, wat trouwens ook kan is dat je naar je huisarts gaat en die met jou in gesprek gaat en een psycholoog kan inschakelen/verwijzen naar een psycholoog.  Als je dat wilt natuurlijk. 

Sterkte ermee! Ik geloof in je! 🍀

 En de manier van @MelsdeMinion is een goede manier om je gevoelens bij te houden .

Groetjes Gebruiker c 

Reageer