Vraag

depressie-zelfmoord

  • 10 March 2020
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo iedereen

Ik ben een jongen die nu al bijna 3 jaar lang moet lijden aan een zware depressie en dit is gewoon al veel te lang voor mij.

elke dag opnieuw bestaat uit vechten en overleven maar hoe hard ik nu ook mag vechten ik geraak toch niet vooruit in het leven dat vechten nu gewoon echt geen zin meer heeft.

ik hou me al heel lang sterk ik vecht al heel lang voor men leven dat ik het nu gewoon echt wil gaan op geven elke dag opnieuw een dag langer moeten leven is terug een dag langer moeten lijden en dit kan ik nu gewoon echt niet meer aan.

ik voel zoveel pijn en verdriet vanbinnen in men hartje dat ik daar nu gewoon eindelijk wil van kunnen verlost zijn want dit is niet meer langer draagbaar voor mij.

ik voel mij de laatste dagen heel erg wanhopig dat ik het nu gewoon echt niet meer aan kan.

ik denk al heel lang aan de dood en blijf er maar aan denken dat ik er nu gewoon echt van overtuigd ben dat ik deze donkere weg wil volgen dit zal eindelijk mijn lijden kunnen laten doen stoppen en mij eindelijk de rust kunnen geven waar ik al heel lang naar toe verlang en dit is gewoon het allerbelangrijkste voor mij.

Binnekort is het echt af gelopen met mij en dat spijt mij echt maar ik ben trots op mezelf dat ik het tot nu toe heb kunnen volhouden maar nu lukt het gewoon niet meer.

liefs anonieme jongen! 😞💔


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Lieve Jelle, 

Ik heb ook al veel nagedacht over zelfmoord, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet wil leven, maar ook niet doodgaan. Het kan zijn dat ik gewoon bang ben, maar ik kan de gedachte niet van me af zetten dat zelfmoord geen zin heeft. Stel nu dat die rust die je zo graag wilt, dat je die door jezelf iets aan te doen juist afschrikt? Stel dat je na je dood gewoon terugkomt en opnieuw moet beginnen tot je hierdoor geraakt? Is het dan niet beter om nu door te zetten dan om helemaal opnieuw te beginnen?

Ik begrijp het echt waar, ik kan ook niet bewijzen dat ik gelijk heb, maar denk ereens over na. 

Liefs Amey

 

 

Reageer