Depressie/zelfmoord

  • 3 December 2018
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo , op dit moment voel ik me redelijk kut. Ik heb nergens zin in , ben constant moe (slaaptekort), ik vindt vaak ook dat ik zelf stom ben. Als mijn ouders van beneden roepen, reageer ik boos /geirriteerd. Bovendien heb ik de diagnoses ADHD en sociale angststoornis. Ik kras of bijt mezelf ook

Op dit moment heb ik super vriendinnen op school , maar ik heb altijd het gevoel alsof zij beter zijn. Mijn punten dalen snel en ik wil zelf graag een niveau omlaag, maar mijn moeder zegt dat ik VWO moet volhouden als mogelijk.

Ik heb al hulp gezochgt bij de mentor, die mij weer doorstuurde naar ggz , voor mij duurt het allemaal gewoon veel te lang. Ik weet dat zelfmoord geen goede oplossing is , maar ik voel me nu al ZO lang ongelukkig en shit. Ik wil gewoon dat ik me weer blij voel en niet maar vastzit in deze stuff.

6 reacties

Misschien moet je een leuke hobby zoeken waarin je helemaal kwijt kan maar ik weet niet precies wat ik moet antwoorden maar in ieder geval veel sterkte. Anoniempje2004.
Hey,

ik snap wat je bedoelt, echt! Ik heb hetzelfde, en ik vind het vreselijk te horen dat jij je zo voeld.
maar je zegd dat je denkt aan zelfmoord.
luister goed: zelfmoord is nooit een oplossing!! NOOIT!
probeer je voor te stellen dat alle shit voorbij is en je weer gelukkig bent. Denk aan je droombaan later en alles wat je maar wilt. Het leven is lastig, maar je weet niet wat er komt. Dat is het bijzondere aan het leven. Je kunt je altijd afvragen wat er morgen komt, maar dat weet je overmorgen pas.
Wil je dit wel missen? Je kunt later zo gelukkig worden!!!

ik heb hetzelfde zoals ik zij en je staat er NOOIT alleen voor, ik ben net als jij op dit forum gekomen omdat ik hulp nodig had.
en geloof me, deze geweldige mensen hier helpen je! Beantwoorden al je vragen over alles.

wat ik gedaan heb is inderdaad iets vinden waar je echt gelukkig van word.
In mijn geval heb ik een leasepony gezocht, en gevonden.
En geloof me dit helpt echt enorm!

je bent niet happy en dat zorgd ervoor dat je minder gelukkig voor het leven staat en dat jij overal een schaduw over ziet. Alles lijkt zoveel negatiever.
daar word je lichaam moe van en jij word er schagarijnig van. Niet gek.
probeer er met je ouders over te praten als je de klik met ze hebt. Schaaam je niet en zeg het gewoon! Leg precies uit wat je voelt en zoek eventueel hulp bij bijvoorbeeld Lentis. Dit gaat je echt helpen!

focus je vooral op de dingen die je echt leuk vind! De rest is even niet belangrijk. Eerst zorgen dat je weer gelukkig word!!


groetjes anoniem💖💖
Hou me op de hoogte oke?😊💓
doe ik 👍🏻
hey,

is er een rede dat je een slaaptekort heb? is het door stress, gedachtes of iets?

je reageerd geirriteerd op je ouders en je heb ADHD en een angststoornis. weten je ouders hiervan?
en kan je met hun bespreken of ze meer rekening ermee kunnen houden en of zij je ook kunnen helpen?

ik denk dat je moeder graag wilt natuurlijk dat je VWO blijft doen, echter als jij dit niet aankan(dat is dan gewoon zo en is niet erg) dan moet je moeder dat begrijpen, iedereen heeft zijn eigen niveau de een doet VWO de ander havo etc..

ik vind het wel knap van je dat je dit met je mentor heb besproken, jammer dat die je alleen doorstuurt.
echter vind ik zijn oplossing niet heel verkeerd, je zou je bij een psycholoog kunnen aanmelden en met diegene je problemen bespreken, deze mensen weten er veel van en hebben vast veel tips voor je, daarnaast kan het helpen om bij zo'n iemand even alles kwijt te kunnen.

je zegt dat je supervriendinnen heb maar kan je ook met je vriendinnen praten over je problemen, of misschien beter vaker wat leuke dingen doen. even je gedachtes naar een andere plek met mensen die je leuk vind enz.

hoop dat je hier iets aan heb
Hi,
Ik heb zelf ook last van depressie, maar ik weet wel een paar dingen die kunnen helpen.
  • wanneer je je kut voelt, praat met iemand (niet per se over dat) maar over iets. GA NIET ALLEEN ZITTEN MET JE GEDACHTEN. Ik wou dat iedereen me met rust moest laten, maar ik was gewoon alleen.
  • Ga iets doen, alles is beter dan zitten te niksen. als je niks weet, beweeg een beetje in je kamer. Doe leuke muziek op en begin met bewegen. Beweging hielp mij dit jaar geen zelfmoord te plegen.
  • Luister naar muziek die je goed laat voelen. maak een happy playlist waarin je favo muziek op staat. Luister ernaar wanneer het niet zit.
  • Maak tijd voor jezelf. Doe aan selfcare (masker, uitslapen, iets lekkers eten) JIJ bent belangrijk, en je moet niet bang zijn om aandacht aan jezelf te geven.
Het belangrijkste is dat iedereen wel iemand om zich heen heeft die het wel snapt. Ik heb nog niemand, maar ik zoek iemand. Jij kan ook diegene vinden (klinkt heel cheesy) maar het is waar. Het kan een vertouwenspersoon op school zijn, of letterlijk iemand die het kan snappen. Probeer alle negativiteit uit je hoofd te houden door je op de positieve dingen te laten letten.

Know this, you can start over each morning.

Reageer