Vraag

depressie wordt erger

  • 25 April 2021
  • 9 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik had al depressie maar het wordt erger en ik lig avonden lang te huilen in bed. Turnen was mijn lust en mijn leven maar ikzit ik er tegenop om te gaan wat moet ik doen help


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Wat vervelend zegggg… het lijkt me een goed idee om met iemand te praten hier over. Misschien je ouders, mentor, vriend/vriendin, iemand anders die je vertrouwd, etc.  Zij kunnen je misschien helpen. Ook zou je naar de huisarts kunnen gaan.

Verder is het goed om wel gewoon de dingen te blijven doen die je leuk vond.

Reputatie 2
Badge +1

Je kan al raden wat ik je sowieso aan ga raden, praat erover met de kindertelefoon maar het liefst met iemand die je vertrouwd. Kan ook beide. Zoek hulp en blijf er niet in zitten.

tips:

-Zoek een andere activiteit. Het is normaal dat interesses minder worden. Er is niks mis met wat nieuws/variatie. 

-heeft het een reden dat je turnen niet meer leuk vind. Word je gepest? Is het saai en te weinig uitdaging? of gewoon geen zin meer. 

-Stop met turnen of neem een break. het moet niet. Dan merk je vanzelf of je het gaat missen en terug wilt of dat je stopt en gaat zoeken voor iets nieuws. Je hoort niet met tegenzin naar iets te gaan wat bedoeld is voor je plezier. 

-Ik heb hetzelfde gehad met paardrijden. Ik was er KLAAR mee. Toen ging ik na een half jaar op een andere locatie door en ze gaven daar ook les. Toen ging alles weer goed en had ik er plezier in! 

 

groetjes

-Onnodige quote verwijderd-

Ik heb al een soort van break door een blessure maar ik mis het niet maar turnen zit in mijn hart 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Halle, 

Ik zou iemand om hulp vragen. Een vertrouwenspersoon, je mentor of een vriend(in). Je kan met hen erover praten. Dat kan erg helpen. Je kan het er ook met je ouders over hebben als je dat wil.

Zoals Saartjeh als zij kan je iets nieuws zoeken om te doen. Wat bedoel je met turnen zit in mijn hart? Vind je van jezelf dat je ermee door moet gaan? Of wil je er echt mee door?

Ik zou doen wat voor jou goed voelt!

Groetjes iemand.

@Lost in Life 
Hoi, ik heb met mijn ouders gesproken en die zeiden dat ik misschien iets minder kon gaan turnen en dat ik niet hoef te gaan als.ik tegenzin heb.

Reputatie 6
Badge +3

Dat lijkt mij een goede oplossing. Vind jij het ook fijn? En heb je het ook over je depressie gehad of wil je dat nog niet?

Groetjes iemand.

Hee Halle,

Wat rot dat je depressie erger is geworden. Goed om te horen dat je wel iets hebt wat je echt leuk vind, namelijk turnen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er soms tegen op ziet om te gaan. Toch denk ik dat het wel belangrijk is om te gaan, hoe erg je er dan ook tegen op ziet. Vaak is het zo dat als je geweest bent het toch wel leuk was en je er een beter gevoel over hebt. Ik kijk vaak van: wat levert het me op als ik ga? En wat levert het op als ik niet was gegaan? Meestal is dan de conclusie dat het meer oplevert als ik wel activiteiten onderneem.

Heb je ook iets van hulp voor je depressie of iemand waarmee je kan praten?

Depressie is zwaar, er zijn wel wat dingen die je kunt doen om vol te houden. Vooral activiteiten blijven ondernemen, praten, jezelf afleiden. Soms heb je even wat kleine dingetjes nodig die het iets draaglijker maken. Plan naast alle 'moet-activiteiten' ook wat ontspanning/leuk dingen in. Bijvoorbeeld muziek luisteren, lezen, serie kijken, iets wat je leuk vind om te doen

Daarmee gaat het rot gevoel niet altijd weg, maar ben je even ergens anders op gericht en helpt dat om weer even door te zetten en het iets draaglijker te maken.

Groetjes,
Simply Me

Dat lijkt mij een goede oplossing. Vind jij het ook fijn? En heb je het ook over je depressie gehad of wil je dat nog niet?

Groetjes iemand.

Ik heb het nogsteeds niet over mijn depressie. 

Hee Halle,

Wat rot dat je depressie erger is geworden. Goed om te horen dat je wel iets hebt wat je echt leuk vind, namelijk turnen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er soms tegen op ziet om te gaan. Toch denk ik dat het wel belangrijk is om te gaan, hoe erg je er dan ook tegen op ziet. Vaak is het zo dat als je geweest bent het toch wel leuk was en je er een beter gevoel over hebt. Ik kijk vaak van: wat levert het me op als ik ga? En wat levert het op als ik niet was gegaan? Meestal is dan de conclusie dat het meer oplevert als ik wel activiteiten onderneem.

Heb je ook iets van hulp voor je depressie of iemand waarmee je kan praten?

Depressie is zwaar, er zijn wel wat dingen die je kunt doen om vol te houden. Vooral activiteiten blijven ondernemen, praten, jezelf afleiden. Soms heb je even wat kleine dingetjes nodig die het iets draaglijker maken. Plan naast alle 'moet-activiteiten' ook wat ontspanning/leuk dingen in. Bijvoorbeeld muziek luisteren, lezen, serie kijken, iets wat je leuk vind om te doen

Daarmee gaat het rot gevoel niet altijd weg, maar ben je even ergens anders op gericht en helpt dat om weer even door te zetten en het iets draaglijker te maken.

Groetjes,
Simply Me

Bedankt voor je reactie. Helaas ben ik nog maar 11 en helpen mijn ouders me nog bij veel dingen en Is het dus moeilijk om deze dingen in te plannen. Nu het turnen weer binnen mag vind ik het al wel wat leuker. Ik heb veel behoefte aan sociaal contact maar als iemand vraagt of we kunnen afspreken zeg ik vaak nee en dan heb ik later spijt. En weet iemand hoe ik het aan mijn ouders ( of iemand anders juf of vrienden) kan vertellen? 

Reageer