Vraag

Depressie, (weglopen) naar het buitenland

  • 28 November 2018
  • 3 reacties
  • 539 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,
Ik weet dat ik een angststoornis heb en heb hier sinds kort therapie voor. Daarnaast weet ik eigenlijk ook wel dat ik depressief ben, ik kan nooit slapen en huil mezelf vaak in slaap, ik zie nergens nog de lol van in. Dit heb ik overigens niet gemeld bij therapie. Ik ben 16 jaar en zit in het 1ste jaar van het MBO, vorig jaar al andere opleiding geprobeerd en de middelbare niet afgerond.
Ik voel bij mezelf gewoon dat ik dit niet lang meer vol houd. Doordeweeks woon ik al niet meer thuis ivm opleiding. Eigenlijk vind ik dit wel relaxed, ik werk (oppassen) en verdien hier prima mee. Ik kan prima werken maar op school met mensen van mijn leeftijd kan ik echt niet, dit zorgt voor heel veel stress.
Ik ben daarom van plan er een tijd tussen uit te gaan. Het liefst een paar weken of maanden naar het buitenland, de natuur in, paardrijden en werken op een boerderij. Gewoon totdat ik mezelf weer heb gevonden of totdat mijn geld op is. Ik wil dit echt niet onvoorbereid doen, uiteraard zorg ik dat ik genoeg geld heb voor in ieder geval de eerste 2 weken. Ook wil ik van te voren al kijken waar ik evt tegen kost en inwoning kan werken op een boerderij. Ik red mezelf prima, dat weet ik wel.
En als ik niet nog leerplicht had weet ik ook niet of mijn moeder mij tegen zou houden. Maar dat heb ik wel en dat maakt het wat lastiger. Daardoor word het toch wat meer weglopen, ik ben van plan een brief achter te laten en ook wel laten weten dat het goed met me gaat. Ik wil niet dat ik haar erg ongerust maak. Alleen niet waar ik ben, ik wil niet dat ik terug word gehaald. Ik wil met de trein en bus gaan, vliegtuig niet.
Ik voel dat ik snel bergafwaarts ga, ik ga al vaak niet meer naar school door stress maar niemand weet dit.
Ik zit in een spiraal naar beneden en ik heb mijn best gedaan hier uit te komen maar ik denk echt dat een paar weken/maanden er helemaal uit zou helpen. Oh ja, mijn ouders weten niet dat ik een angststoornis heb, mijn moeder weet alleen therapie maar niet waar voor. Ook hebben ze geen idee dat ik depressief ben.
Wat denken jullie?
-Welke problemen zou ik eventueel tegen komen?
-Hoe kom ik in contact met boeren in europa? (ik spreek vloeiend engels en wat frans en duits dus taal is geen probleem)
-wat is de goedkoopste manier van reizen?
-wat zou ik allemaal mee moeten?
-hoe zorg ik dat mijn moeder (en vader) niet al te ongerust worden?
-Het liefst neem ik mijn hond mee (echt mijn hond, niet van mijn ouders) zou dit mogelijk zijn?
-zijn er nog wetten die mij tegen kunnen houden?
Ik hoor graag of jullie nog tips hebben!

3 reacties

Hii,
Ten eerste: weglopen is een slecht idee, vooral in de winter als het koud is.

Ten tweede toch maar xe antwoorden op je vragen:

-problemen onderweg: 1. Het is koud!
2. Waar ga je slapen?
3. Je kan een als vermist worden opgegeven, en dan gaat iedereen je zoeken. En wss gaan ze je Dan niet meer helpen..

-contact mey boeren?
Ik hebga werkelijk geen flauw idee...

-goedkoopste manier van reizen.
EhmEhm. Zwart rijden. Of lopen / fietsen.

-wat moet je meenemen.
Ehm. Vooral kleding. En eten. En ofc geld.

-ongeruste ouders.
Dat zijn ze wss zowieso wel...

-je hond.
Die kan vast mee, maar hoe zorg je voor eten? Of dat hij nit weg loopt?

-wetten.
Volgens mij zijn er geen wetten die weglopen verbieden. ( wek im sommige andere landen )
Maar het heeft natuurlijk wel gevolgen..


Ten derde: weglopen blijft een slecht idee
Badge +1
Beste Smokey,

Op het forum lezen wij dat je het heel erg moeilijk hebt. Het is goed om te zien dat je over deze gedachtes in gesprek wilt gaan, want dit zijn geen dingen om alleen mee te zitten.

Als je hierover wilt praten kun je elke dag tussen 11:00 en 21:00 bellen (0800-0432) of chatten met De Kindertelefoon, www.kindertelefoon.nl.

We hopen dat je hiervoor de juiste hulp vindt.

Hartelijke groet en veel sterkte!
De Kindertelefoon

Reageer