Skip to main content

Hoi! 

Ik ben 16 jaar en ik zit hier al echt TIJDEN mee. Het is alleen nu zover gekomen dat ik hier toch graag antwoorden op wil hebben. Ik hou er echt niet van om "dramatisch" te doen, vandaar dat ik hier al heel lang mee wacht tot hier echt wat mee deed. Ik heb wel mijn onderzoek gedaan en zelftesten gemaakt maar het is allemaal wat wisselvallig.

Maar even voor wat achtergrond info. Ik ben al wel eens naar therapie gegaan als 6/7 jarige voor een aantal jaar. Dit was omdat ik veel tegen familie zei dat ik er niet meer wou zijn, erg vroege leeftijd natuurlijk en ik weet er ook niet super veel meer van maar ik heb wel het gevoel dat het er mee te maken heeft.

Nu loop ik al tijden tegen aan dat ik soms dagen heel somber ben en echt totaal uit mijn doen. Ik snijd niet, alhoewel ik daar wel aan gedacht heb en ik maak ook vaak "doelen" voor mijzelf, waar ik naar uit kan kijken als een soort herinnering dat ik tot dat moment moet leven. Soms heb ik wel echt moment dat ik denk van "nu doe ik het!" Maar dan wil ik mijn zusje niet achterlaten, dus dan doe ik toch niks.

Ik vind beslissingen maken lastig, ik huil snel, ik heb vaak het gevoel dat ik eenzaam ben ondanks dat ik mensen om mij heen heb. Als ik een tijdje niet met iemand praat wordt ik al snel onrustig. 

Wat mij vooral tegenhoudt is dat ik mij veel beter voel rond andere mensen omdat ik dan snel kan lachen, maar alleen kakt het allemaal in.

Ik wil niemands tijd verspillen en ik heb er moeite mee om met mijn moeder hierover te praten. 

Is het de tijd waard om toch te vragen om naar de huisarts te gaan?

Alvast heel erg bedankt!

Hey!  natuurlijk is dat het waard !  Ik zou er zeker naartoe gaan!  En dan vertellen wat je hier zegt, en dan kun je worden geholpen. Het zou toch fijn zijn als je je dan weer wat beter en gelukkiger gaat voelen :)

Ik zou zeggen, doen!

Liefs Tover xxx

Dankjewel voor je antwoord @Tover01 ! ❤ Jouw reactie was het laatste zetje die ik nodig had om de stap te zetten

Ik heb afgelopen zaterdag dan ook gesproken met mijn moeder en ik heb nu een afspraak voor de huisarts op donderdag!!!

Ik weet niet of ik hier nogmaals een update over maak maar ik hoop dat ik nu gewoon de hulp krijg die ik nodig heb :)

@TheCherryOnTop wat fijn dat het je is gelukt! ik ken je natuurlijk niet, maar ik vind het heel knap dat je het hebt gedaan want ik weet dat het lastig kan zijn, daar mag e heel trots op zijn. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. En altijd terugkomen als het even niet lukt! <3

xx 

Ik wil toch even zeggen dat ik jou ontzettend dapper vind dat je het deelt! Liefs❤️

Reageer