@Anoniem_12okt23
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.
We luisteren graag naar je!
Groet, Babs van de Kindertelefoon
@SadLightbulb
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Dat je dingen kwijt wilt maar niet weet hoe je het moet uitleggen en je bang bent dat je ouders erachter komen hoe je je voelt.
Weet dat je altijd met De Kindertelefoon mag bellen of chatten. We zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bereikbaar via (0800-0432) of www.kindertelefoon.nl. Je kunt bij ons anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Liefs
Fem, De Kindertelefoon
hey! ik wil graag meedoen, al ben ik misschien een beetje laat, haha
- Wat is je geslacht? → meisje
- Hoe oud ben jij? → 13, bijna 14
- Wil je iets vertellen over jezelf? → ik ben heel goed in schaken en mensen zeggen altijd dat ik best wel knap ben
- Heb je last van een depressie? → nooit getest ofzo, maar denk het eigenlijk wel
- Wat is de reden van je depressie? → gewoon, het leven
- Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes? → ik denk nu ongeveer 0.5 jaar
- Wil je iets kwijt over de depressie? → nogmaals, ik weet niet of ik echt depri ben
- Hoe gaat het op school? → eerst niet zo goed, ik ben van school gewisseld omdat ik heel erg gepest werd en op mijn nieuwe school gaat het veel beter, maar omdat ik veel zwart draag word me soms wel even duidelijk gemaakt dat ik heel erg emo eruit zie
- Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid? → ja,
- Zo ja wat voor invloed? → school heeft me mentaal gewoon echt kapot gemaakt. niet zozeer school maar gewoon de pesters. Ik ben mentaal gewoon aan het herstellen
- Heb je iemand om mee te praten over je depressie? → ja hoor
- Kan je met je ouders praten over depressie? → ja, ik kan het over alles hebben met mijn ouders
- Krijg en wil je hulp of niet? → ik krijg het niet en wil het niet. ik haat het om te praten en met mensen die ik niet ken enzo. omdat ik mentaal zo kapot ben wil ik ook niet praten met iemand, en gewoon zelf herstellen met kleine stapjes
- Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt? → soms wel, maar dat zijn vaak momenten dat ik het gewoon even niet meer weet en met een gekke death stare vooruit staar, haha
- Heb je zelfmoord neigingen? → 1.5 jaar geleden wel gehad. Heb toen heel erg nagedacht over of het iemand zou boeien etc.
- Heb je zelfmoorpogingen gedaan? → nee gelukkig niet, ik wist nooit hoe. ik heb ook nooit echt de neiging gehad.
- Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven? → nee, ik heb wel heeeel vaak brieven aan mijn pesters geschreven over mijn mentale gezondheid en wat zij daarmee te maken hadden enzo, dat hielp mij toen heel erg. nu ik 3 maanden later dat teruglees moet ik altijd echt heel hard huilen omdat ik gewoon nooit meer terug wil naar die tijd
- Rook/vape jij? → nee, ook nog nooit geprobeerd
- Gebruik je drugs? → nope
- Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding? → ik heb mijn eigen vrolijke en depressieve playlist gemaakt
- Wat is je grootste angst? → om een geliefde te verliezen
- Heb je last van sociale angsten? → ja! ik vind het vreselijk mensen in de ogen aan te kijken, als mensen vragen hoe het met me gaat zeg ik altijd maar het gaat goed omdat dat het makkelijkst is, met mensen praten vind ik heel erg omdat ik altijd bang ben dat ik iets verkeerds zeg waarmee ik iemand perongeluk kan pijn doen.
- Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken? → ja heel erg, ben er echt heel veel mee bezig
- Wil je nog iets kwijt? → lieve mensen, als je met iets zit, en je durft of wil met niemand praten, schrijf het op! het werkt echt. geloof me.
Schaakgirlll
Antwoord alleen wat je wil antwoorden!!
Vragenlijst.
Wat is je geslacht? Vrouw
Hoe oud ben jij? 15
Wil je iets vertellen over jezelf? X
Heb je last van een depressie? Ja
Wat is de reden van je depressie? Thuissituatie en anorexia
Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes? 1,5jaar geleden mee gediagnosticeerd
Wil je iets kwijt over de depressie? Het is echt veel meer dan je enkel wat down voelen
Hoe gaat het op school? Redelijk
Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid? Ja
Zo ja wat voor invloed? Door stress
Heb je iemand om mee te praten over je depressie? Ja
Kan je met je ouders praten over depressie? Nee
Krijg en wil je hulp of niet? Ik krijg hulp maar mijn psycholoog weer zelf niet meer wat ze met me aan moet vangen..
Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt? Jup
Heb je zelfmoord neigingen? Ja
Heb je zelfmoorpogingen gedaan? Ja
Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven? Ja
Rook/vape jij? Nee
Gebruik je drugs? Nee
Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding? X
Wat is je grootste angst? Brand, geslagen worden
Heb je last van sociale angsten? Niet echt
Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken? Af en toe
Wil je nog iets kwijt? Nee
Alvast dankjewel en onthoud je bent niet alleen
Jij ook niet xx
Liefs
Anoniem789
Vragenlijst.
Wat is je geslacht? Vrouw
Hoe oud ben jij? 15
Wil je iets vertellen over jezelf? X
Heb je last van een depressie? Ja
Wat is de reden van je depressie? Anorexia, thuissituatie
Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes? 1,5 jaar ongeveer
Wil je iets kwijt over de depressie? Depressie is meer dan alleen wat down voelen.
Hoe gaat het op school? Mwa
Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid? Ja
Zo ja wat voor invloed? Door stress en het gevoel dat niemand mij mocht
Heb je iemand om mee te praten over je depressie? Ja
Kan je met je ouders praten over depressie? Moelijk
Krijg en wil je hulp of niet? Ik krijg hulp en wil hulp maar weet niet welke
Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt? Ja
Heb je zelfmoord neigingen? Ja
Heb je zelfmoorpogingen gedaan? Ja meerdere
Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven? Jup
Rook/vape jij? Nee
Gebruik je drugs? Nee
Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding? X
Wat is je grootste angst? Deze strijd verliezen..
Heb je last van sociale angsten? Niet echt
Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken? Af en toe maar zeker niet zoals bij mensen met een sociale angststoornis
Wil je nog iets kwijt? Hou moed x
Alvast dankjewel en onthoud je bent niet alleen!! Jij bent ook nooit alleen x
Liefs
Anoniem789