- Wat is je geslacht? jongen
- Hoe oud ben jij? ik ben 12
- Wil je iets vertellen over jezelf? denk wel sociaal, gevoelig, zit bij scouting en karate, waterdier, ik zeil graag en veel
- Heb je last van een depressie? soms
- Wat is de reden van je depressie? zelfbeeld, schaamtes , onzeker, algemeen indruk van “de mens”
- Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes? sinds 2 jaar op en af
- Wil je iets kwijt over de depressie? ja hoor dan wil ik liefst weg, in het donker, verdwijnen of helemaal alleen de nacht in of ver weg varen zeg maar
- Hoe gaat het op school? wel weer goed
- Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid? ja had het zeker. 1 lerares pikt op mij en vernedert mij soms. dat helpt niet echt. Andere leraren zijn juist heel aardig. Dus nu in totaal gaat het wel weer goed.
- Zo ja wat voor invloed? zie hier voor en mijn zelfbeeld was heel negatief en ik werd er heel onzeker en verdrietig van
- Heb je iemand om mee te praten over je depressie? ja nu wel, vertrouwenspersoon, 2 bff;s en lieve mensen op dit forum zoals @wilhelmavemela
- Kan je met je ouders praten over depressie? ja kan zeker, alleen ik wil niet alles vertellen ze zijn zo lief en bezorgd en dan wil ik ze niet verder bezorgd maken
- Krijg en wil je hulp of niet? ja krijg ik. Ik mag ook praten bij een psycholoog als ik wil
- Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt? had ik heel erg. Ook omdat ik geen "typische”jongen ben ik ben deels best vrouwelijk, begreep ook nooit waarom daar “verschil”in moest zitten dus ik draag ook rokjes bijv. maar wil wel jongen zijn lichamelijk.
- Heb je zelfmoord neigingen? nee dat niet
- Heb je zelfmoorpogingen gedaan? nee dat lijkt me heel erg
- Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven? wel veel geschreven over “de onzekere Julian “enzo
- Rook/vape jij? nee wil ik niet
- Gebruik je drugs? nee zeker niet
- Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding? van alles, harde metal soms maar ook easy en ik vind zangeressen mooi klinken ( zoals Adele, Bjork en Sharon den Adel of Floor Jansen etc)
- Wat is je grootste angst? vrienden en familie verliezen , er buiten vallen, openbaar vernederd worden voor heel veel kinderen
- Heb je last van sociale angsten? ja maar wordt minder, mijn schaamtes nemen af en ik word zekerder :)
- Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken? ja nu wel wat minder maar tot kort heel erg veel ja
- Wil je nog iets kwijt? iedereen die last heeft van dit soort dingen: laat je helpen je bent het waard !! En probeer van jezelf te houden ( ik zit te tranen als ik het typ haha )
Groetjes en liefs Julian X
Wat is je geslacht? Meisje
Hoe oud ben jij? 13
Wil je iets vertellen over jezelf? Weet niet echt wat x
Heb je last van een depressie? meh niet echt
Wat is de reden van je depressie?
Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes?
Wil je iets kwijt over de depressie?
Hoe gaat het op school? Het leren enzo wel goed, maar verder...
Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid? Mjah
Zo ja wat voor invloed? Verdriet
Heb je iemand om mee te praten over je depressie? Mja beetje
Kan je met je ouders praten over depressie? Ja..?
Krijg en wil je hulp of niet? Jawell
Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt? Miss
Heb je zelfmoord neigingen? Neh
Heb je zelfmoorpogingen gedaan? Meh
Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven? Ne
Rook/vape jij? Nee
Gebruik je drugs? Nee
Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding? Niet echt iets
Wat is je grootste angst? Geen vrienden hebben niks om te doen hebben enzo en nog meer
Heb je last van sociale angsten? Mjah beetje
Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken? Ja
Wil je nog iets kwijt? Niet echt
Hé iedereen,
en @no one , succes met aan je ouder laten zien, hé!
Vragenlijst.
- Wat is je geslacht?
- Meisje
- Hoe oud ben jij?
- Ik ben net een paar maanden 13
- Wil je iets vertellen over jezelf?
- Ik ben nu niet meer depri, ik zal de vragenlijst dus anders invullen. Hoop dat dat oke is! Ik heb soms wel last van terug val. Maar dat is niet langer dan een paar uur. Is wel vervelend blijven trouwens. Ik probeer vooral positief te blijven! En veel te lachen. Dat helpt wel. Ik zit in de 2e van het Gymnasium. Ik heb redelijk wat vrienden! Ik ben ook Christen!
- Heb je last van een depressie?
- Zoals ik al zei, ik had er last van!
- Wat is de reden van je depressie?
- Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Ik had niet echt een reden. Wel veel piekeren denk ik. Is dat een reden?
- Hoe lang heb je al last van depressieve gedachtes?
- Ik heb het denk ik iets meer dan een half jaar gehad. Van vorig jaar Januari tot vorig jaar September.
- Wil je iets kwijt over de depressie?
- Ik heb in de periode van mijn depressie een ongeluk gehad. Daarna is het een paar weken weg geweest door de schok. Toen kwam het weer terug. Daarom weet ik ook vrij zeker dat het echt een depressie was.
- Hoe gaat het op school?
- Wat betreft cijfers gaat het heel goed!
- Heeft school invloed gehad op je mentale gezondheid?
- Ja…
- Zo ja wat voor invloed?
- School maakt me heel moe. Is ook wel een reden dat ik nog wel eens depressieve gedachten heb.
- Heb je iemand om mee te praten over je depressie?
- Naast mn ouders niet echt.
- Kan je met je ouders praten over depressie?
- Ik praat soms nog over die periode. Niet heel vaak. Ik heb het ook niet over mn terugvallen soms. Daarvoor neem ik die gedachtes niet serieus genoeg.
- Krijg en wil je hulp of niet?
- Ik heb niet echt om hulp gevraagd. Het was al over voordat ik dat kon doen. Ik heb mezelf er zelfstandig doorheen gevochten. Let op! Als je dit leest en je bent depressief. Zoek hulp! Want niet iedereen komt er zo goed uit als ik. Daar dank ik God nog elke dag voor!
- Heb je het gevoel dat niemand je begrijpt?
- Soms, als mn klasgenoten me niet begrijpen. Maar mn ouders begrijpen me wel, gelukkig!
- Heb je zelfmoord neigingen?
- Had ik wel, nu niet meer echt! Soms korte gedachten maar niet meer serieus.
- Heb je zelfmoordpogingen gedaan?
- Nee, niet echt. Ik was te bang…
- Heb je ooit een afscheidsbrief geschreven?
- Nee, nooit over na gedacht.
- Rook/vape jij?
- Euh… Ik, nee, zeker niet!
- Gebruik je drugs?
- Nah, is niks voor mij!
- Naar welke playlist/muziek luister jij voor afleiding?
- Ligt eraan, niet meer echt depri muziek. Daar wordt ik alleen maar depri van. Ik wil niet graag een terugval krijgen!
- Wat is je grootste angst?
- Nog een ongeluk krijgen! Ik heb er nu al 2 meegemaakt. Dan vraag ik me vaak af of ik de volgende wel overleef, als je snapt wat ik bedoel.
- Heb je last van sociale angsten?
- Niet echt, denk ik!
- Maak jij je druk over wat anderen van jouw denken?
- Soms, wel! Probeer dat te vermijden. Dat is niet zo goed voor mijn zelfbeeld. Mijn psycholoog zegt dan: Probeer het klein te houden! (Geloof me, klinkt makkelijker als het echt is)
- Wil je nog iets kwijt?
- Ben blij dat ik dit kon delen, had ik echt even behoefte aan.
xLittleMe