Skip to main content

hi,

Ik ben een meisje van 14 jaar, het gaat niet goed

mijn psycholoog lacht mij uit om al mijn problemen door haar is mijn depressie erger geworden wanneer het goed gaat met mij val ik steeds terug niemand helpt mij en ik vertrouw niemand meer. mijn leven is onstabiel en ik haat het leven

 

weet iemand wat ik moet doen?

 

Hoi @anoniempje560 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Het is niet oké dat je psycholoog je uitlacht. Je kan haar aangeven waar ze werkt, of het tegen je ouders vertellen, want dat mag ze niet doen.

En misschien kan je op een leuke sport gaan, zodat je wat hebt om naar uit te kijken. Dan raad ik de vele sporttopics aan op het forum.

Ook helpt het mij vaak om een dagelijkse wandeling te maken.  Of vrolijke muziek luisteren. En zoek een hobby voor thuis, zoals tekenen/lezen/een bullet journal starten. Ook is het fijn om een (teken)dagboek bij te houden, zo heb je iets om het even kwijt te raken!

Veel succes lieverd!

 

Liefs,

        M.


dankjewel @Natureflower  dat is heel lief  maar wat bedoel je met aangeven aan haar werk


Het bedrijf waar ze werkt (doet ze dat? Ik weet er niet zoveel over), je kan zeggen dat ze niets helpt en het erger maakt door je uit te lachen. Dan kunnen zij kijken wat ze met haar doen. Als ze voor haarzelf werkt, ga naar een andere psycholoog.

Veel succes lieverd!

 

Liefs,

  1.  

  • @Natureflower  kan ik daarvoor ook naar de politie gaan

Dat weet ik niet echt. Misschien kan je even met de Kindertelefoon bellen/chatten? Die hebben misschien meer verstand.

 

Liefs,

           M.


  • @Natureflower  kan ik daarvoor ook naar de politie gaan

Hoi @anoniempje560 ,

Volgens mij niet. Je ouders kunnen wel een klacht indienen:

Wanneer je een klacht hebt over jouw psycholoog/psychotherapeut of een andere behandelaar in de geestelijke gezondheidszorg (ggz), kun je dit in eerste instantie het beste met hem/haar zelf bespreken. Mogelijk gaat het om misverstanden die in een gesprek opgelost kunnen worden.

Levert een gesprek niets op, dan kun je de klachtenregeling van de behandelaar/instelling volgen. Zorgaanbieders (zoals psychologen) moet volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) een schriftelijke klachtenregeling hebben.

Meestal staat de klachtenregeling op de website van de psycholoog/psychotherapeut of in het kwaliteitsstatuut.

 

Gaat het om een gezondheidszorgpsycholoog of een andere zorgverlener die in het BIG-register staat ingeschreven dan kun je ook een klacht indienen bij het Tuchtcollege. Meer informatie vind je op www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl

Bron.


dus als ik naar de politie ga doen ze niks


Dan verwijzen ze je door denk ik.


oh jammer kan je aub naar mijn nieuwe topic kijken als je wilt


Je moet sowieso naar een andere psycholoog, bij haar word het toch niks meer, ook al dien je een klacht in(wat je ouders ook zeker moeten doen, zodat anderen niet in dezelfde situatie komen).

 

 


Reageer