Skip to main content

depressie, ptss, ik voel me anders

• April 11, 2026
  • 0 reacties
  • 1 Bekeken

Hoi voor iedereen die dit leest, help mij, want ik heb niemand om mee te praten. 

ik ben 13 jaar oud en ik wil een diagnose krijgen want ik heb al mijn hele leven dat ik me ZO anders voel dan andere. Ik weet niet eens wat voor een diagnose, en het is zo frustrerend. Ik weet gewoon dat er iets mis is. En… ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, ik probeer het kort te houden. Een paar famieleden denken dat ik hoog begaafd ben, en dan vooral emotioneel intelligent, dus ik heb research gedaan. Dit ‘anders’ gevoel komt er wel mee over, maar de andere kenmerken niet. Ik denk ook dat ik misschien depressief ben— want ik voel me al wel een jaar heel erg leeg, ik heb slaap problemen de laatste tijd, en super veel stress. Ik merk ook dat ik niet goed omga met mijn emoties, dat ze super complex zijn maar niet heel intens, behalve dus dat lege gevoel. Ik denk dat ik misschien cptss heb, omdat ik als een kind ben seksuel mishandeld door andere kinderen ( dit is COCSA— child on child sexual abuse) en ik heb symptomen zoals angst, flashbacks en voel me super uncomfortable bij een seksueel onderwerp. 

waarom zit ik dit allemaal te typen inplaats van praten met iemand? Ik heb mijn moeder al verteld over mijn trauma en dat ik me anders voel (omdat zij denk dat ik hoog begaafd ben) en het voelt alsof ze het niet serieus genoeg neemt. Ik zei dat het me heel erg hinderde en dat het effect heeft op hoe ik het doe op school, en ze zei terug dat ik dan die gedachte moet vasthouden en positief blijven. Ja, wat de fuck moet ik daar mee? Ik ben nu de hele tijd zonder dat ik het realiseer mijn emoties aan het weg duwen en laat nu symptomen van depressie zien. Ik voel zoveel en ook weer helemaal niks.