Vraag

Depressie problemen

  • 18 January 2023
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Hallo allemaal. Ik start een topic omdat ik problemen heb met iets en ik weet niet aan wie ik dit kwijt moet. Toen ik 6 jaar was werd ik gepest en dat gebeurde tot ik 9 was en toen verhuisden mijn ouders naar een andere stad. In die tijd had ik er nooit bij gehoord en ik dacht altijd dat het over ging maar dat gebeurde nooit. Toen we waren verhuisd naar een andere stad ging ik naar een school waar ik niet gepest werd maar ik hoorde er niet bij. Ik hou van Anime en boeken lezen terwijl andere over auto´s praten etc. Toen ik naar de middelbare school(ik zit nu in de tweede) was ik in het eerste halfjaar alleen totdat er een jongen naar mij toekwam en hij ging met mij praten en verhalen vertellen (ik negeerde hem meestal omdat ik niet gewend was dat mensen met mij praten dus ik zei alleen maar ja en cool) maar uiteindelijk gaf hij op en praatte hij niet meer met mij. Het gepest kwam een beetje terug( tegen de muur aanhouden en soms op de grond gegooid worden). Ik weet het niet of mijn depressie daardoor komt maar sinds ik al een halfjaar in de tweede zit maken mensen grapjes dat ik depressie heb of dan vragen ze wanneer ik zelfmoord ga plegen. Bij de trainingen(waterpolo) vragen ze ook aan mij of ik depressief ben. Ik heb meestal aan zelfmoord zitten te denken en dan klaar zijn met dit verschrikkelijke leven of dat ik hopeloos ben en nooit een succes kan maken van mijn leven. Ik wil vragen wat moet ik hieraan doen? Ik wil het niet aan mijn ouders vertellen i.v.m. privé reden en ik zit er best lang mee.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie

 

Vriendelijke groet,

 

Anoniem5961


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hii,

Wat goed dat je het hier komt delen, dat heb je heel duidelijk uitgelegd.

Het lijkt me ontzettend naar om gepest te worden. Het kan zijn dat je daar depressieve gevoelens van krijgt maar het kan ook andere redenen hebben. Je kan tegen je mentor, docent of een vertrouwenspersoon zeggen dat je gepest wordt. Zij kunnen jou hier bij helpen.

Over je zelfmoordgedachten kan je praten met iemand die je vertrouwd of met 113 zelfmoordpreventie. Nummer: 0800-0113 site: https://www.113.nl

 

joeeeee

Badge

dank u wel maar worden mijn ouders geïnformeerd als ik ze bel?

Reputatie 7
Badge +19

Nee zeker niet. Het is helemaal anoniem en gratis.

Reageer