Skip to main content

Hi allemaal!

Ik heb het gevoel dat ik depressief ben. Ik ben net 12 ( best jong i know) en heb zelfmoord gedachtes, doe aan zelfbeschadiging en het lukt maar niet op school. Ik weet niet hoe ik dit evnt aan mn ouders moet vertellen of dat ik het moet laten gaan.

Hoop dat iemand me kan helpen

Xxx

 

 

Hi

Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, dat is het beste, die kan je verder helpen en doorverwijzen naar een psycholoog. Als je het niet recht in het gezicht van je ouders durft te zeggen kun je bijvoorbeeld een brief naar ze schrijven of een appje sturen.

Mijn tips verder om om te gaan met depressie:

1: ga bewegen, het leid je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan. Een hele work-out hoeft echt niet!! Gewoon elke dag eventjes wandelen is al goed!

2: luister muziek, geen depressieve!, maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes: better days are coming van dermot kennedy, just hold on van presence, i believe in you van cimorelli

3: kijk een motivational speech, kun je zo op YouTube opzoeken.

4: chat met 113 als je een suïcidale gedachte hebt, zij kunnen je helpen met wat je dan op zo'n moment kan doen en er alleen al over chatten kan al helpen!!

5: de allermoeilijkste, maar wel de allerbelangrijkste! Vertrouwen dat alles ooit goed komt. Dat kan soms heel moeilijk zijn, dat weet ik, maar toen ik dat deed had ik ineens uit het niets GEEN suïcidale gedachten meer!! Dus probeer om dat te doen!

BEL GELIJK 112 ALS JE OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!! 

ER IS TEGEN MIJ ALTIJD GEZEGD DAT ALS IK OP HET PUNT STA OM ZELFMOORD TE PLEGEN OF MEZELF WAT AAN WOU DOEN (SNIJDEN BIJVOORBEELD) IK 112 MOEST BELLEN. DUS ALS JE JEZELF WEER EEN KEER WIL SNIJDEN OF PIJN WIL DOEN MOET JE OOK 112 BELLEN!!!


Hoi! Ik zie dat je in een hele lastige situatie zit. Ik heb misschien wel advies waar je iets mee kan. Ik ben geen professional, dus dat is even een disclaimer :>

Praat met iemand die je vertrouwt. Misschien zijn dit je vrienden, ouders of andere familieleden. Nou kan ik me voorstellen dat je hen té persoonlijk kent om het hen te vertellen. Misschien moet je daarom hulp zoeken bij iemand die je kent en waarbij je je comfortabel voelt, maar die je ook weer niet té persoonlijk kent. Dit kan bijvoorbeeld een mentor, een vertrouwenspersoon of iemand van de kindertelefoon zijn. Zeker als je het met een volwassene op school erover hebt, kan die je misschien ook helpen met de hele schoolsituatie waarin je zit. Misschien kan je wel bijles krijgen of iets dergelijks! Als het dan beter gaat, voel je je mentaal misschien ook wel beter!

 

Als je op het punt staat jezelf iets ergs aan te doen, bel dan met 113. Dit is een zelfmoordpreventielijn. Zij kunnen je hopelijk kalmeren en je geruststellen. Doe het alsjeblieft niet, ik weet dat er veel mensen in je omgeving zijn die je zouden missen en het heel erg naar zouden vinden als je jezelf iets aandoet of zelfmoord zou plegen. Het is het niet waard!

 

Pls zoek hulp, je kan het!

 

xxx Cody


Reageer