Vraag

depressie onderzoek

  • 18 January 2022
  • 18 reacties
  • 260 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je? 

heb je al langer last van zelfmoordgedachten? 

wat is de reden dat je je minder voelt?

hoelang heb je al last van deze gedachten? 

hoelang heb je al contact met een hulplijn? 

durf je er over te praten met iemand van school? 

heeft de hulplijn je geholpen? 

ben je bang voor de mening van andere? 

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat? 

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al? 

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe


18 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je? 15

heb je al langer last van zelfmoordgedachten?  Ja

wat is de reden dat je je minder voelt? Ik heb het gevoel dat niemand mij mag, ook mijn vrienden niet.

hoelang heb je al last van deze gedachten?  Iets van een half jaar

hoelang heb je al contact met een hulplijn? Nooit

durf je er over te praten met iemand van school?  Nee

heeft de hulplijn je geholpen?  Nee

ben je bang voor de mening van andere?  Ja

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat?  Weet ik niet

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?  Nee

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

Graag gedaan

 

mvg

Celina_hehe

 

Reputatie 2
Badge +1

 

wat jammer om te horen! kan je misschien eens contact opnemen met een hulplijn (bv chatten ofz) voor dat dit erger wordt? 

geen schrik hebben van andere hun mening, iedereen heeft zijn eigen mening en ik weet zeker dat er mensen zijn die je geweldig vinden. 

sommige mensen mogen elkaar gwn niet en dat moet je accepteren maar ga verder met de mensen die je wel mogen! 

ik ben wel trots op je dat je geen zelfbeschadiging doet! houden zo! 

waarom durf je er niet over te praten met school? 

en waarom heb je nog geen contact opgenomen met een hulplijn? 

het kan je echt helpen! 

hou je goed!

zoals mijn quote het al zegt “ no rain, no flowers”

 

mvg

Celina_hehe 

Reputatie 3
Badge +2

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je? 14

heb je al langer last van zelfmoordgedachten? Ja

wat is de reden dat je je minder voelt? Ben iedereen tot last en alles is kut

hoelang heb je al last van deze gedachten?  idk best poosje

hoelang heb je al contact met een hulplijn? idk

durf je er over te praten met iemand van school? een fijne leraar. Daar  kan ik goed mee praten

heeft de hulplijn je geholpen? kweenie

ben je bang voor de mening van andere?  jep

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat?  nope

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?  ja bijna 2 jaar

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe

 

Reputatie 2
Badge +1

Oh wat jammer om te horen! 

2 jaar zelfbeschadiging is echt erg. 

Heb je ooit al eens gekeken voor professional hulp? Ik denk dat een psycholoog ofz waar je je goed voelt je wel kan helpen. 

 

Weet die Leerkracht ook dat je het zo moeilijk hebt? 

Je brengt niet iedereen tot last. Je gaat altijd mensen hebben die je niet mogen maar ook altijd mensen die gek op je zijn!

Niet opgeven! 

Aan de eind van elke tunnel is er een lichtje maar sommige tunnels zijn langer dan de andere. 

Hopelijk ben je oke!

Mvg

Celina_hehe

Reputatie 3
Badge +2

 

Krijg hulp alleen werkt het niet.

Heb gister iets gedaan.

Dus moeten opnieuw kijken naar m'n veiligheid.

M'n leraar weet bijna alles van me.

 

Kweenie of ik het nog volhoudt

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

zo te zien heb je het echt wel lastig, je kan ook altijd bellen of sturen naar 113 of de kindertelefoon. 

ik hoop dat alles goed met je gaat en onthoud dit even. 

aan elke eind van een tunnel is er licht alleen is bij sommige de tunnel wat langer. 

Badge

Onnodige quotes verwijderd 

Hey

14

Ja, Een paar maanden. Niets te heftigs.

Ik denk niet dat ik echt 1 reden hebt, er zijn veel verschillende factoren.

Ik denk iets van 3 maanden.

Ik denk bijna 2 maanden.

Nee

best wel

Ikzelf niet echt eigenlijk. Maar dat stemmentje in m’n hoofd maakt me er bang voor

Nee, ik laat nooit echt wat merken

Ik denk het niet

 

Reputatie 2
Badge +1

Wow dat is wel jammer!

Heb je geen leerlracht/mentor waar je met kan praten? 

Of vrienden die je erin kunnen steunen? Ik merk in je dat je wel zelf geholpen wilt worden maar niet weet hoe, klopt dat? 

Ik denk dat het belangrijk voor je is dat je iemand vindt met een luisterend oor. 

 

Ga misschien daar naar opzoek? 

 

Ik hoop echt dat je ok bent en veel succes!

Mvg

Celina_hehe

Badge

Hey,

Ik heb niemand eerlijk gezegd waarmee ik zou kunnen praten. Dat klopt, soms lijkt het me wel fijn om geholpen te worden, maar ik probeer het altijd zelf te doen, zonder hulp. Ik heb gezocht, maar ik kan niemand vinden die past. Dankje! Jij ook veel succes!

Stella.

Reputatie 3
Badge +2

hoe oud ben je?  13

heb je al langer last van zelfmoordgedachten?  Ja, vanaf 11 dacht ik er af en toe over na, en nu vanaf 4 maanden elke dag.

wat is de reden dat je je minder voelt?  Dat vind ik merk erg moeilijk om aan te wijzen en in woorden te vormen, ik heb in ieder geval veel last van self esteem, stoornissen en het feit dat ik trans ben

hoelang heb je al last van deze gedachten?  Vanaf 11

hoelang heb je al contact met een hulplijn? Niet

durf je er over te praten met iemand van school?  Alleen met een paar hele goede vrienden die door hetzelfde heen gaan, daar bespreek ik heel veel mee.

heeft de hulplijn je geholpen? N.v.t.

ben je bang voor de mening van andere?  Jazeker, ik ben vooral ook erg bang dat als mijn ouders of mensen van school doorheben dat het echt niet goed gaat dat ze me dan gaan controleren enzo.

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat?  Meestal laat ik het niet zien, maar als dat niet lukt komen ze soms wel even vragen of ik moe ben ofzoiets.

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?  Ja, rond 4 maanden.

 

 

P.S. Zou je ons willen updaten hoe het gaat met het bespreekbaarder maken op school enzo?

 

Gr. Felix 

Hai ik ben Axo (mn online naam) en ik heb je vragenlijst ingevuld 

hoe oud ben je? 

Ik ben 14 jaar oud

heb je al langer last van zelfmoordgedachten? 

Ja vanaf mn 11e al

wat is de reden dat je je minder voelt?

Ik voel me niet goed in mn lichaam en op school, het lijkt alsof mn vriendinnen me niet meer mogen, alles wat ik voor school inzet krijg ik niet erg positief terug en heel vaak ruzie met mn vader

hoelang heb je al last van deze gedachten? 

3-4 jaar

hoelang heb je al contact met een hulplijn? 

Ik heb nog nooit een hulplijn gehad, ik weet niet hoe ik dat gesprek met mijn moeder moet beginnen

durf je er over te praten met iemand van school? 

Nee, niet echt

heeft de hulplijn je geholpen? 

-

ben je bang voor de mening van andere? 

Ik ben best bang voor andere hun mening, vooral als het over mij gaat, want dan stort ik helemaal in van binnen en weet ik niet wat ik moet doen

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat? 

Nee

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?

Ja, ik snij mezelf . Ik doe dit 3-4 jaar, mn record clean zijn is 156 dagen, tot het weer helemaal mis ging

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Celina_hehe 

Ik wil je heel even op regel 8b wijzen. 

“b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.”

Zie forumregels: 

Ik weet niet of dit hier 100% onder valt, want het heeft wat weg van een vragenlijst, en dat is wel toegestaan. Ik denk dat het belangrijke verschil is of je de gegevens ergens noteert of voor gebruikt anders dan voor tips.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 5
Badge +4

Onnodige quotes verwijderd 

hoe oud ben je? 13

heb je al langer last van zelfmoordgedachten?  Al een half jaar

wat is de reden dat je je minder voelt? Zo denk ik er niet over na

hoelang heb je al last van deze gedachten? Een jaar idk

hoelang heb je al contact met een hulplijn? Paar maanden

durf je er over te praten met iemand van school?  Ja ben er open over 

heeft de hulplijn je geholpen? Nee

ben je bang voor de mening van andere? Nee

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat? Ja niet veel maar ja

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?  Nee heb wel een aantal krassen maar het was nooit echt een verslaving 

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Anoniem020 , @Willie , @Stella.123 , @FeIix , @Anoniem06529 , @Lucky , 

We lezen dat jullie in een lastige situatie zitten. Jullie kunnen De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal willen delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Badge

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je?  15

heb je al langer last van zelfmoordgedachten?  ja

wat is de reden dat je je minder voelt? ik heb eerlijk gezegd geen idee

hoelang heb je al last van deze gedachten? een halfjaar zoiets

hoelang heb je al contact met een hulplijn? niet

durf je er over te praten met iemand van school?  nee

heeft de hulplijn je geholpen?  idk

ben je bang voor de mening van andere?  ja

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat?  nee

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al?  ja ongeveer een jaar

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe

 

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je?  17

heb je al langer last van zelfmoordgedachten?  Ja ik denk al een jaar of 3 a 4

wat is de reden dat je je minder voelt? Ik had een lastige thuissituatie en werd veel gepest op school

hoelang heb je al last van deze gedachten? Zelfmoordgedachten heb ik sinds de laatste paar jaar, maar depressief ben ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren.

hoelang heb je al contact met een hulplijn?  Ja ik zie wekelijks een psycholoog

durf je er over te praten met iemand van school? Ik zit op dit moment niet op school. Toen ik dat nog wel zat alleen een beetje met mijn mentor, maar ik vertelde lang niet alles.

heeft de hulplijn je geholpen? Ja (mijn hulplijn is in deze mijn psycholoog) ze heeft voor mij een vrijwillige uithuisplaatsing geregeld en het gaat nu steeds iets beter met me.

ben je bang voor de mening van andere? Ja

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat? Nee, als ik iets geregeld wou hebben dan moest ik er zelf achteraan gaan.

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al? Nee

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe

Voor iedereen die dit leest. Ik weet dat het leven soms echt ff kut kan zijn, maar het gaat echt beter worden. Geloof in jezelf, hoe lastig dat soms ook kan zijn en ga voor wat jij wilt bereiken. En wil je hulp, maar weet je niet goed waar je moet beginnen, weet dan dat er genoeg opties zijn.  Het belangrijkste is dat je erover gaat praten! Of dit nu is met je beste vriendin, je mentor, je ouders, je huisarts, 113 of de Kindertelefoon maakt niet uit, maar praat erover :)

Liefs BlueWolf

Reputatie 1
Badge

hey, 

waarschijnlijk vindt je de titel al heel raar. 

ik wil een depressie onderzoek doen. ik ben Celina. 

ik wil dus vragen of meerdere jongeren hierop zouden kunnen reageren. 

dit is eerder een vragenlijst. Ik doe dit ook voor school om dit later met hun te kunnen bespreken om het spreekzaam te maken. 

hier zijn een aantal vragen.

hoe oud ben je? 14

heb je al langer last van zelfmoordgedachten? ja, al een jaar

wat is de reden dat je je minder voelt? er is niet echt een specifieke reden voor, maar ik denk dat het feit dat ik gepest werd vanaf dat ik 3 was tot 14 wel een grote rol speelt

hoelang heb je al last van deze gedachten? iets meer dan 2 jaar

hoelang heb je al contact met een hulplijn? op school praat ik al 3 jaar met leerlingbegeleiders en sinds een jaar met een jeugdwerker, en binnenkort ga ik naar een therapeut, als dat iets is? of is deze vraag alleen bedoeld voor dingen als bijv. de kindertelefoon?

durf je er over te praten met iemand van school? ik praat met leerlingbegeleiders + met sommige vrienden

heeft de hulplijn je geholpen? tot nu toe niet echt: het is fijn om te praten met iemand, maar ik zou niet zeggen dat het beter gaat

ben je bang voor de mening van andere? een beetje, het ligt er vooral aan wie

praat de school met je als ze merken dat het niet goed gaat? ik ben zelf naar een docent toegestapt toen het niet goed met me ging, volgens mij merken andere docenten het niet echt, maar als je naar ze toe stapt willen ze vaak wel helpen

doe je iets van zelfmoordbeschadiging? zoja hoe lang al? ik sneed mezelf, maar alleen in bepaalde periodes waar ik echt voel dat het nodig is. de laatste keer dat ik dat deed was 2 weken geleden, de eerste keer dat ik het deed was in de zomer van 2020.

 

heeel erg bedankt voor het lezen alvast! als je wilt praten kan je ook altijd mij sturen maar hulplijnen kunnen je ook zeker helpen! 

 

mvg

Celina_hehe

 

Reputatie 3
Badge +3

Beste Celine,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reageer