depressie of niet!

  • 9 March 2020
  • 2 reacties
  • 550 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey hey, ik ben redelijk nieuw hier en een vriend van me heeft me hiernaar verwezen, maar ik weet dus niet of ik depressie heb. Als ik zo google op t internet dan heb ik redelijk wat symptomen en dat kwam ook naar voren toen ik aan t appen was met die vriend van me. Nou weet ik wel dat ik niet zomaar een conclusie kan trekken op basis van wat dingetjes die ik op t internet heb gelezen, maar ik zit er wel mee. Ik wil t eigenlijk niet aan mn ouders vertellen wegens persoonlijke redenen en durf ook niet alleen naar de huisarts te stappen. Ik zat een jaar geleden wel bij Accare (maar dan met een andere rede dan dit) en ben daar nu nog steeds een soort van in behandeling omdat ik methylfenidaat slik (Ritalin, Concerta), maar ook daar durf ik t niet zo goed te vertellen. Ik weet dus niet zo geod wat ik hiermee aan moet, dus als iemand suggesties heeft dan hoor ik t graag.

 

Gr. Valerie


2 reacties

Hallo valerieofzo, wat vervelend dat je je zo voelt! Wat denk je dat de reden is dat je je zo voelt? Voel je je buitengesloten, wordt je gepest of vindt je school niet leuk? En waarom wil je het je ouders niet vertellen? Het is fijn om er met iemand over te praten. Dan kan diegene je er misschien we mee helpen. 

Liefs, Naira193 :heart:

Hey, thanks voor de reactie! Ik heb een aantal jaren last gehad van de scheiding van m'n ouders en al het gezeik met jeugdzorg, maar ik kan verder geen oorzaken bedenken. Ik heb het er liever niet met m'n ouders over omdat het awkward aanvoelt en ook omdat ik weet dat ik dan nog meer gezeur aan mn hoofd krijg, terwijl ik er nu net twee jaar ofzo vanaf ben. 

Het is inderdaad echt fijn om het er met iemand over te hebben, het lost t niet direct op maar het lucht wel op!
 

Reageer