Vraag

Depressie, hoe eruit komen?

  • 15 July 2020
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik heb al heel lang een depressie en ik weet niet hoe ik hier uit kom..... mijn ouders zijn gescheiden en heb daar veel moeite mee. Ik heb al  met  heel veel mensen gesproken maar met hun kan ik allemaal niet mee praten. Er is wel 1 iemand mijn tegen wie ik alles kan zeggen en hem vertrouw mijn mentor. Maar die gaat bijna weg van mijn school....😔 ik heb ook zelfmoord gedachtens en heb mezelf een X pijn gedaan.

Kan iemand mij helpen en heeft iemand tips?


1 reactie

Hey @Anoniem m ,

Vervelend dat jij lange tijd last hebt van een depressie! 

Goed dat je met mensen hebt gesproken! Jammer dat je er niet over kon praten met hun.

Fijn dat je iemand hebt gevonden die je vertrouwt!  (Je mentor)  alleen jammer dat ie weggaat!  Kun je niet met iemand anders praten wie je vertrouwt,? Zoals je teamleider van school. Of een vriend(in) ? 

Vervelend dat je zelfmoord gedachtes hebt! Ik wil vast 1 ding zeggen. Doe het niet ! Ik weet uit ervaring dat het niet de juiste oplossing is en dat je veel mensen verdriet mee doet , ookal denk je van niet, je doet ze achterlaten met de gedachte waarom en was het mijn schuld ,had ik dit kunnen voorkomen? Die dingen , dat wil je niet toch?

 

Ik vind het vervelend dat je je zelf expres pijn doet! Als ik vragen mag, waarmee doe je dat?(je hoeft het natuurlijk niet te zeggen )

 

Ik weet hoe je je voelt,  ik heb verschillende zelfmoord gedachtes en een aantal zelfmoordpogingen gedaan,en ik heb mijzelf ook veel gesneden waardoor ik littekens heb die niet weggaan, dus ik kan me goed voorstellen wat je voelt.  Een tip. Praat met iemand! Maakt niet uit wie als het maar iemand is die je vertrouwt. 

 

Je kan natuurlijk altijd gratis en anoniem bellen of chatten met 0900 0113 of op hun site van 113 . Je kunt ook vanaf 11.00 tot 21.00  gratis bellen of chatten met de kindertelefoon.  

 

Hopelijk helpt dit je!

 

Bij vragen of opmerkingen laat het maar weten.

 

Sterkte 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer