Skip to main content

Hallo! Ik ben een jongen van 14 jaar oud, en ik denk dat ik een depressie heb.

Begin van dit schooljaar (september 2023) ben ik begonnen met zelfmoordgedachten en pogingen. Dat was waarom ik een poosje later na ben ga denken over een depressie.

Een hele tijd is mijn mentale status gelijk gebleven. Tot ongeveer 1,5 maand geleden.

Ik heb gegoogled wat de signalen zijn van een depressie en ik heb er best wel veel (slecht slapen, stress, ademhalings problemen, tril aanvallen, en zelfmoordneiging).

Maar de reden dat ik nu echt ben gaan schrijven is omdat 2 dagen geleden mijn oma is overleden. En vandaag ben ik bij haar geweest (terwijl ze opgebaard lag). Al die tijd voel ik me enorm verdrietig natuurlijk, maar ik heb de afgelopen 3 weken helemaal niet meer gehuild (normaal deed ik dat echt elke dag).

Ik heb ook een online zelftest gedaan en daar kwam uit dat ik een matige tot middelmatige depressie heb. 1 van die vragen was: ik huil…

1. Nooit

2. Regelmatig 

3. Vaak

4. Niet terwijl ik het wel wil.

Dus had ik weer een extra signaal voor een depressie…

Maar dit voelt echt raar, want ik voel me precies als anders (verdrietig) maar ik kan het niet kwijt…

Is er iemand die meer weer over dit? Of over depressies in het algemeen? Ik weer het in iedergeval niet meer…

Groetjes X_anoniem

Heyy,

Wat naar dat je zo met jezelf struggelt.. Het klinkt idd wel op depressieve gedachtes, maar of het nou een depressie is of niet het is sowieso echt niet fijn dat je je zo slecht voelt. Is er iemand in je familie/vriendenkring die van je gevoelens en gedachtes weet en praat je er ook over met iemand? Want misschien is dat wel goed om te doen praten kan namelijk erg opluchten.

Ik kan je ook de tip geven om eens met de kindertelefoon te bellen/chatten want ik denk dat dat je wel kan helpen. Dat kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur doen en misschien vind je dat fijn. Je kan ook contact opnemen met https://www.113.nl/ voor hulp voor je zelfmoordgedachtes.

Sterkte en veel liefs van ItsJustMe <3

sorry ik weet er ook niet zo heel veel mesnen en uit leg laten we nou ja er op houden dat ja niet veel meer weet dan jij maar wat ik wel weet is toen ik stopte met school nu bijna een jaar (ben 15 jaar soort van binnen kort 16)   dat het toen wel wat beter werd en ik ben zelf iets gaan doen wat ik leuk vind denk ik progammeren voor nu gewoon via boeken uit leg maar meschien ooit als ik er aan toe ben onlinne les dus meschien moet je iets zoeken wat je echt leuk vind kijk ik vind het ook moelijk (zeker zon dag als vandaag het is K…. dag) maar als ik dan eenmaal ben begonnen ja dan gaat het wel soms niet soms is het best verstreurend als het niet lukt maar wie weet heb jij dat niet want ja progammeren is ook gewoon moelijk en wie zegt dat jij dat leuk vind (dat weet ik natuurlijk niet) en ik zou hulp zoeken maar een tip ga wel echt goed kijken of je ECHT goed geholpen kan worden je word er niet beter van als je naar wijsvanspreken naar 10000 verschillende hulp instangtis gaat (geloof me ik spreek uit ervarnig) aleen dat is kombie van midere dingen die ik heb dus dat  betekend niet dat dat bij jou ook zo  gaat en je kan met 113 bellen of chaten 

Hoi hoi, ik zit ook in een depressieve periode, kom er net weer een beetje uit, gecombineerd met wat angsten waar ik ook aan werk. Ik snap je gevoel! Beste advies is er inderdaad over te praten! Accepteer hulp, probeer jezelf sterk te maken door kwetsbaar te zijn. Daarmee bedoel ik, vertel iemand heel eerlijk wat er speelt, wat je voelt en denkt. Liefst iemand die er echt deskundige in is. En volg de adviezen op en de tips die je dan krijgt. Maar de eerste stap is dus je laten helpen en steunen! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hallo!

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties ❤️😊

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst ff met mn mentor ga praten en dan beslissen of ik hulp nodig heb en of ik mijn ouders erbij ga betrekken.

Maar om deze beslissing te nemen had ik wel echt jullie mening/hulp nodig, dus ik ben heeeeeel erg dankbaar voor jullie hulp🫶🏼❤️

Groetjes X_anoniem

@X_anoniem Dat lijkt mij een goed idee ik denk dat je mentor je wel goed kan helpen en steunen hierin! Echt super knap van je dat je deze stap gaat zetten!!❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer