Hallo! Ik ben een jongen van 14 jaar oud, en ik denk dat ik een depressie heb.
Begin van dit schooljaar (september 2023) ben ik begonnen met zelfmoordgedachten en pogingen. Dat was waarom ik een poosje later na ben ga denken over een depressie.
Een hele tijd is mijn mentale status gelijk gebleven. Tot ongeveer 1,5 maand geleden.
Ik heb gegoogled wat de signalen zijn van een depressie en ik heb er best wel veel (slecht slapen, stress, ademhalings problemen, tril aanvallen, en zelfmoordneiging).
Maar de reden dat ik nu echt ben gaan schrijven is omdat 2 dagen geleden mijn oma is overleden. En vandaag ben ik bij haar geweest (terwijl ze opgebaard lag). Al die tijd voel ik me enorm verdrietig natuurlijk, maar ik heb de afgelopen 3 weken helemaal niet meer gehuild (normaal deed ik dat echt elke dag).
Ik heb ook een online zelftest gedaan en daar kwam uit dat ik een matige tot middelmatige depressie heb. 1 van die vragen was: ik huil…
1. Nooit
2. Regelmatig
3. Vaak
4. Niet terwijl ik het wel wil.
Dus had ik weer een extra signaal voor een depressie…
Maar dit voelt echt raar, want ik voel me precies als anders (verdrietig) maar ik kan het niet kwijt…
Is er iemand die meer weer over dit? Of over depressies in het algemeen? Ik weer het in iedergeval niet meer…
Groetjes X_anoniem