Vraag

Depressie, graag tips!

  • 12 March 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Hallo ik ben pelle ik heb een depresie die heel moeilijk is ik kan niet praten met me ouders er over en ik kan gewoon zo echt niet meer leven ik ben vaak boos agresief ik moet huilen als ik een vraag fout heb ik denk na over me toekomst maar dat vind ik moeilijk want ik heb geen toekomst.  hopelijk zijn er kinderen die mij tips geven die kan ik waarderen maar ik weet niet of het helpt maar ik ga het proberen


2 reacties

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met De Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Hee Pelle,

Wat vervelend dat je zo een moeilijke depressie hebt. Zelf heb ik ook een depressie en veel dingen die je hier schrijft herken ik.

Wat misschien goed is om duidelijk te maken: je hebt wel een toekomst voor je. Deze situatie is niet permanent, het is tijdelijk. Ik weet dat je dit zelf anders ziet. Maar dat komt door de depressie. Die laat je dingen anders geloven dat ze in werkelijkheid zijn.

Het is heel lastig om daar mee om te gaan. Door de depressie zie je en voel je dingen anders. Daarom ben je sneller agressief en moet je veel huilen. Dat geeft niks, het is juist goed om je emoties te uiten.

Heb je weleens met iemand hierover gepraat? Dat is de beste tip die je kunt krijgen. Praten is vaak een grote, maar belangrijke stap. Je bent niet meer alleen en samen met iemand kun je je depressie aanpakken.

Het is verstandig om hierbij professionele hulp te zoeken, om je depressie te behandelen. Therapie/behandeling gaat je hierbij echt helpen!

Weet jij hoe je hierover kan praten en met wie?

Heb je misschien ook nog hobby's of andere dingen om te doen. Hoe moeilijk het is, het is wel belangrijk om je ook te richten op de leukere dingen. De andere kant. Probeer structuur in je dag te houden en in beweging te blijven. Sta jezelf toe om dingen te ondernemen en ook een keer te genieten. Dat gevoel mag er ook zijn.

Het is goed dat je hier je verhaal deelt en om tips komt vragen. Dat laat namelijk zien dat je wilt veranderen. Dan is het nu de tijd om daarmee te beginnen, sterkte!

Groetjes,
Simply Me

Reageer