Depressie en Zelfmoord

  • 15 March 2018
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,Ik ben nu al 3 jaar depressief (maar is vorig jaar pas officeel gezegd door een psychiater), En ik weet niet meer wat ik moet doen....Ik heb medicijn gehad,Therapie (Hulphond) en mensen van Intermetzo komen langs om te praten (al 2 tot 3 jaar) Maar niks heeft gewerkt,van de medicijnen kreeg ik een hele erge woedeaanval. Ik heb toen me laptop kapot gegooid en ben schreeuwend naar buiten gelopen met een mes en wou in de speeltuin me leven eindigen...Ik weet het het klinkt heftig voor een 13 jarige en het is ook zo...Daarom hoop ik dat iemand me kan vertellen wat ik moet doen...Verder heeft Hulphond wel een werken,maar voor heel kort,meestal ben ik ook doodmoe als ik maar 1 uur Hulphond heb gedaan en school lukt daardoor niet meer. Ik ga nu al sinds na de zomervakantie niet meer naar school,Nou ja,heel soms een paar dagen en daarna ben ik dood op door die Depressie weer. Heb ook nog steeds geen vriendinnen kunnen maken,omdat ik zó onzeker ben dat ik denk dat ze me raar gaan vinden..etc. Er was één meisje dat zei:''Ik ben wel je vriendin'',Maar dat meenden ze niet want ze praat nooit tegen me en als ik met haar praat of iets vraag dan probeert ze zo snel mogelijk weg weer te gaan dus dat is dus ook iets negatiefs. En de mensen van Intermetzo geven me alleen maar stress van het hele tijd langs komen en me niet mer rust laten. Dus ik ben echt helemaal op nu...ik zit er ook al aan te denken om een einde aan me leven te maken,want ik zie het nut er niet meer van in...Ik weet niet helemaal hoe je zelfmoord pleegt...of met wat het minst pijnlijk is en minst bloederig (ik kan namelijk niet tegen te veel bloed) Maar het liefste wil ik het natuurlijk niet doen..maar ik wil van de pijn af...Het liefst wil ik voor altijd slapen en pas wakker worden als de pijn en stress weg zijn..maar dat kan ik niet natuurlijk.

Nou,Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.
Groetjes: DepressedGirl2004

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo Depressed Girl2004,

Tot mijn verbazing zie ik, dat er nog helemaal geen reacties zijn gekomen. Waarschijnlijk komt dat omdat je je topic in de verkeerde rubriek had geplaatst. Ik heb hem dus verplaatst naar de juiste rubriek, namelijk Emotionele problemen en gevoelens. Nu zal je hopelijk wel reacties krijgen.

Verder wil ik je graag uitnodigen om met de Kindertelefoon te bellen of te chatten over jouw onderwerp. We staan voor je klaar!


Hartelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik vind het al heel erg goed van jou dat je je hele verhaal hierop hebt geschreven. Echter zelfmoord is nooit de oplossing. Ook al lijken alle wegen te lopen naar de duisternis, er zijn er dan nog altijd duizenden wegen die lopen naar de uitgang!

Ik snap dat je rust wil en dat je gek wordt van al die mensen om je heen. Maar je moet goed bergijpen dat ze je ook graag willen helpen! Nou ken ik de intermezzo niet dus heb ik geen idee waarmee ze je kunnen helpen.

Misschien kan je aanvragen aan hun of ze je een tijdje alleen willen laten zodat jij je rust kan pakken?

Ik wou/wil ook graag naar een plek waar het rustig is in mijn hoofd en waar ik niet meer achter na wordt gezeten door al die mensen. Maar ik weet dat ze me graag willen helpen. Ook al wil ik dat zelf niet altijd.

Ik denk dat jij dat ook vindt.

Daarnaast kan je altijd bellen of (anoniem) chatten met de Kindertelefoon.

Of als je er heel erg doorheen zit,
Kan je altijd is kijken op.
www.113.nl

Deze mensen gaan samen met jou een oplossing bedenken, of je weer helder laten nadenken.

Ik praat vaak met deze mensen en gek genoeg lukt het hun altijd om mij weer de goede kant van het leven te laten zien.

Misschien is het toch handig als je weer na school gaat. Ookal wil je niks leren, het zorgt er wel voor dat je social contact krijgt en je kan je dag beter besteden.

Praten is altijd de beste oplossing, praat weer is met je ouders hierover of met een mentor, leerkracht, familielid, etc.

Iedereen wilt je heel graag helpen ookal lijkt het soms van niet. Maar jij moet dan de eerste stap zetten!

Hopelijk kom je eruit!

Sterkte!

Gr:Mr.S

Oh nee ❤️ , lieverd ik hoop dat alles nou goed met je gaat zo niet reageer dan op me comment en vertel me wat je dwars zit 😉

 

Reageer